Om inköpssystemet
Hyresmoduler -DIS omfattar:
- Underlag för tidsbegränsade bygglovs, handlingar avseende hyresmodulernas utformning ingår
- Etablering av hyresmoduler på av kundens angiven plats fram till slutbesked verkställts
- Uthyrning av specificerade hyresmoduler inklusive det ansvar som normalt åligger en hyresvärd
- Efter avslutad hyresperiod, avetablering av hyresmodulerna
- Gränsdragningslista som reglerar ansvaret mellan modulleverantör som uthyrare och upphandlande myndighet som hyrestagare.
- Administrativa föreskrifter som reglerar faserna etablering och avetablering
- Administrativa föreskrifter som reglerar fasen under hyresperioden
- Olika val av nivå på hållbarhets villkor / krav
Behovsbeskrivning sker enligt verksamhetens egna behov.
DIS är öppet för samtliga leverantörer som uppfyller kvalificeringskraven. Ansökningar sker löpande under hela giltighetstiden. Kvalificerade leverantörer redovisas under fliken Stöddokument.
Avropet görs genom specifika upphandlingar där Adda Inköpscentral tillhandahåller stöddokument och inloggning i Hyresmoduler DIS dit som Adda Inköpscentral tillhandhåller inloggningsuppgifter. En guide för hur du går tillväga finns under fliken Avropa och beställ steg för steg.
Så avropar och beställer du
Om din verksamhet är avropsberättigade och ni vill kunna avropa på avtalet vill vi att ni gör en avropsanmälan, vilket görs på ”Mina sidor”. Behörig person i din verksamhet loggar in på ”Mina sidor” och anmäler verksamheten. Kontakta Inköpscentralen om du inte vet vem som kan göra en avropsanmälan, kontaktuppgifter till oss finner du under fliken "Kontaktuppgifter" längst ned på sidan.
Vid upphandling i DIS anger ni vad upphandlingen avser och specificerar detta så att upphandlingen endast går till de leverantörer som är kvalificerade inom denna kategori.
Fyll i bilagorna
Under fliken Stöddokument finns de dokument som behövs för upphandlingen. Fyll i de olika flikarna i dokumentet Mall för upphandling Hyresmoduler och en tydligt specifikation se punkt 5.3, 5.5. Det utgör vägledning för vilken information som ska anges och hur den lämpligt kompletteras.
Hållbarhetskraven för den specifika upphandlingen anges med ”ja” för respektive ID i bilaga 6.1 Förteckning över hållbarhetsrelaterade kontraktsvillkor - basnivå, med förklarande hållbarhetsbilaga 7.1. För avancerade hållbarhetskrav används motsvarande bilaga 6.2 och 7.2 som du också hittar under fliken Stöddokument.
Gränsdragningslistan fylls i med X i respektive ansvarsgräns. Det finns 3 flikar - Etablering, Hyrestid och Avetablering.
För mer information samt för att boka ett uppstartsmöte mejla dis@adda.se
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i april 2024.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.