Sista annonseringsdag 3 juni öppnar igen 12 augusti
Vad gäller annonseringar av specifika upphandlingar i DISet är sista annonseringsdagen för Solcellslösningar 2019 den 3 juni och DISet öppnar igen för annonsering den 12 augusti.
Om inköpssystemet
Genom det dynamiska inköpssystemet (DIS) får du som användare stöd både inför och under hela upphandlingsprocessen.
Mall för enkel förstudie ger stöd för att avgöra lämpligheten hos det tilltänkta objektet. Handledningen används både vid framtagande av uppgifter för enkel förstudie och tekniska krav för det specifika objektet. Generell ramhandling, generella administrativa föreskrifter, kontraktsmall samt stöddokument har tagits fram för att underlätta färdigställande av underlag.
Riskanalys gällande mänskliga rättigheter har gjorts gällande solceller och i underlag finns tekniska krav och utvärdering av miljöfaktorer.
DIS:et omfattar
I DIS:et genomförs upphandling av totalentreprenad enligt ABT 06. Vilka leverantörer som för tillfället är anslutna framgår i den gråa rutan här på sidan.
Nyttor
Enkelhet
Förenklad upphandlingsprocess genom väl utvecklade mallar och andra stöddokument. Vi erbjuder också stöd och vägledning i framtagandet av upphandlingsunderlagen. DIS innebär att enkelheten kombineras med flexibilitet för egna krav och önskemål. Vi annonserar, utvärderar och tar fram förslag på tilldelningsbeslut.
Effektivisering
I vår leverantörspool finns stora, rikstäckande, aktörer såväl som mindre, lokala, aktörer. Detta borgar för god konkurrens och många anbud i upphandlingar.
Innovation
DIS möjliggör för nya leverantörer att ansluta sig löpande. Den tekniska utvecklingen inom området går snabbt och DIS möjliggör även att nya tekniker introduceras och erbjuds löpande.
Digitalisering
För uppföljning av anläggningens prestanda och status kan dataloggar installeras. Dessa displayer kan med fördel placeras publikt, så att miljönyttan presenteras för många.
Så avropar och beställer du
Upphandling genomförs genom Adda Inköpscentral i upphandlande myndighets namn. Kontakta oss via följande e-postadress dis@adda.se så återkommer vi så fort vi kan.
Stöd för upphandling
Inköpscentralen har valt att inte publicera något upphandlingsstöd publikt på hemsidan, eftersom vi är i en fortlöpande process att justera/förbättra dessa. Detta med målsättning att effektivisera upphandlingsprocessen både för dig som kund och för de kvalificerade leverantörerna. Om ni som upphandlande myndighet väljer att genomföra upphandlingen via Solcellslösningar 2019 – Solcellsanläggning kommer ni få ta del av följande dokument som stöd i upphandlingen:
- Information om solceller
- Upphandlingsvägledning
- Förstudiemall
- Rambeskrivning och Administrativa föreskrifter
- Upphandlingsunderlag och Kontraktsmall
Förutom dokumenten kommer vi bistå med stöd och hjälp genom upphandlingsprocessen i form av ett inledande uppstartsmöte, och därefter avstämningar utifrån det enskilda behovet hos den upphandlande myndigheten.
Inköpscentralen sköter den administrativa processen i upphandlingen till er från start till mål.
För mer information samt för att boka ett uppstartsmöte mejla dis@adda.se.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.
Ansök till Solcellslösningar 2019 - Solcellsanläggning DIS här.