Om ramavtalet
Ramavtalet omfattar tre anbudsområden:
1. Helhetslösningar, rådgivning och produkter
Anbudsområde 1 omfattar köp av helhetslösningar, rådgivning och produkter. Inom anbudsområde 1 kan upphandlande myndigheter avropa helhetslösningar i form av produkter och tjänster inom AV-teknik för att skapa effektiva mötesrum, lektionssalar, konferenslokaler med mera - se exempelvis typrummen i Bilaga 03 Pris. Upphandlande myndigheter kan även välja ett enbart avropa produkter eller enbart tjänster, till exempel rådgivning, projektledning, utbildning.
2. Avrop av produkter från webbutik
Anbudsområde 2 omfattar köp av produkter som beställs via en särskild webbutik (länk nedan). Enklare installationstjänster kan även beställas tillsammans med produkterna, men vid behov av ytterligare tjänster ska avropet istället ske inom anbudsområde 1 eller 3.
Länk till webbutik: avs.se/ski-avprodukter
3. Rum för medicinsk bild och videokonferens
Anbudsområde 3 omfattar utrustning och installationstjänster för medicinsk bild och videokonferens (telemedicinska rum).
Så avropar och beställer du
Avrop sker via förnyad konkurrensutsättning för anbudsområde 1 och 3. För anbudsområde 2 sker avrop genom beställning från den webbutik som ramavtalsleverantören tillhandhåller.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.
Vill du ha en genomgång av avtalet?
Har du frågor kring våra ramavtal eller hur du genomför ett avrop på bästa sätt? Boka en tid med oss för dialog.