Om ramavtalet
Tjänsten kortinlösen omfattar inlösen och insättning på anvisat konto för korttransaktioner gjorda av bank, betal och kreditkort via betalterminaler, kassasystem med integrerad betalterminal samt via PSP leverantör avseende internetbetalning hos kund. Kortinlösen omfattas av tjänsterna inlösenavgift för debet och kreditkort inom EU samt kort utanför EU. Transaktioner kopplade till VISA och Mastercard ska kunna hanteras samt även utländska kort.
Tjänsten hyra av betalterminaler omfattar minst tillhandahållande av tre olika betalterminaler; stationär kassaintegrerad, stationär fristående och mobil fristående terminal.
Krav ställda för bland annat implementering, utbildning, support sam avveckling finns tydligt ställda i vårt förfrågningsunderlag.
Nyttor
Enkelhet
Möjlighet att avropa en helhetslösning för betalning med kort – tjänsten kortinlösen och möjlighet att hyra betalterminaler till bra villkor – allt utifrån ert behov. Avropsstödet bidrar till en tydlig och enkel avropsprocess.
Effektivisering
Tydlig avropsvägledning, mallar och stöd för att genomföra avrop vilket gör att ni kan spara mycket tid, resurser och kostnader i processen. Inga kostnader för att använda ramavtalet.
Innovation
Avropet kan anpassas för att på bästa sätt möta ert specifika behov. Utöver de tjänster som kravställts och takprissatts i ramavtalet kan ni även specificera och kravställa ert behov ytterligare med hjälp av en kravkatalog.
Digitalisering
Kortinlösen är en länk mellan kortinbetalningen och ert bankkonto. Ta emot kortbetalningar snabbt och enkelt via era försäljningsställen eller online. Digital överblick över betalningar och möjlighet att göra transaktionssökningar.
Så avropar och beställer du
Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning (FKU). Se avropsvägledning och avropsmall under Stöddokument för mer information.
Stöd för avrop
Under Stöddokument finns en framtagen mall som förenklar avrop. Vi rekommenderar att denna mall används för att ge er bästa svar och förutsättning för ett bra och tydligt avrop samt avtal med leverantör framåt.
Underlaget i ert avrop kan anpassas för att på bästa sätt möta era specifika behov. Vi har tagit fram en kravkatalog som ni kan tillämpa vid avrop, tillämpningen kan ske både som obligatoriska krav och utvärderingskriterier beroende på ert behov.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.
För att kunna skriva vassa förfrågningsunderlag, träffa rätt i våra upphandlingar och ta fram relevanta ramavtal ser vi det som en självklarhet att vi har en aktiv dialog med leverantörer, branschorganisationer och dig som kund. Vi bokar även gärna en tid inför ert avrop och går igenom stöddokumenten.