Adda Inköpscentral har beslutat att inte förnya det dynamiska inköpssystemet för Provtagning och analys av SARS-CoV-2, detta på grund av att behovet har minskat. Det nuvarande dynamiska inköpssystemet löper ut 2024-05-31.
Om DIS:et
Det dynamiska inköpssystemet omfattar provtagning och nukleinsyreanalys av SARS-CoV-2. Utöver analysen omfattas även provtagningskit, lagerhållning, distribution, utbildning och andra tjänster som är kopplade till provtagning och nukleinsyreanalys av SARS-CoV-2.
Det dynamiska inköpssystemet omfattar alla typer av provtagning och nukleinsyreanalyser av SARS-CoV-2 som vid varje givet tillfälle är validerade och tillgängliga på marknaden. I nuläget är det främst aktuellt med extraktion, PCR och sekvensering.
Hur gör jag för att upphandla genom systemet?
- Inköpscentralen har inrättat systemet och genomför löpande kvalificering av de leverantörer som ansöker. Främst används tjänster för provtagning och analys av SARS-CoV-2 av regionerna. Har du behov av att upphandla provtagning och analys av SARS-CoV-2 i din verksamhet, kontakta oss via e-post dis@adda.se så återkommer vi så fort vi kan.
- Upphandlande myndighet kan använda systemet för att genomföra upphandlingar under hela den tid systemet är giltigt, fram till och med den 31 maj 2024.
- På denna sida ligger mallar och instruktioner som kan användas när specifik upphandling görs genom systemet.
- För verksamheter som använder upphandlingsverktyget Mercell TendSign delas informationen den vägen.
- För verksamheter som använder andra upphandlingsverktyg finns mallar tillgängliga i pdf och lista över godkända leverantörer till höger på den här sidan (listan uppdateras löpande).
Hur blir jag kvalificerad leverantör?
- Fram till den 31 maj 2024 är det möjligt att ansöka till det dynamiska inköpssystemet Provtagning och analys av SARS-CoV-2. Vi hanterar i normalfallet din ansökan inom 10 arbetsdagar.
- Godkända leverantörer mottar anbudsinbjudan för de upphandlingar som görs genom det dynamiska inköpssystemet.
- Läs mer om hur dynamiska inköpssystem fungerar på denna sida.
- Ansök till det dynamiska inköpssystemet för Provtagning och analys av SARS-CoV-2 här.
Så avropar och beställer du
Under Stöddokument finns mallar för upphandlingsdokument. Där ligger också mallar till de bilagor som ofta används i de specifika upphandlingarna samt användarinstruktioner.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.