Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

3 oktober 2023

Nytt ramavtal erbjuder brett utbud av kontors- och skolmaterial samt datortillbehör

Ramavtalet Kontors- och skolmaterial samt datortillbehör 2022 är nu klart för avrop. Avtalet erbjuder ett brett sortiment av förbrukningsartiklar till kontor och skolor, samt ett relevant sortiment av dator- och skrivartillbehör.

nyhets bild

Vi passade på att prata lite med avtalsansvarig Christina Öhlund, upphandlaren Helena Sävefjärd och Anna Löfström, hållbarhetsstrateg, om hur arbetet med upphandlingen har gått och vad som är bra med det nya ramavtalet.

Hur har upphandlingen gått? 

- Det har gått bra. Vi avbröt delområde 1, kopieringspapper som har upphandlats på nytt, men utöver det har upphandlingen gått bra. Vi har bland annat tecknat ramavtal med två för oss nya leverantörer, berättar Christina.

Vad är bra med det nya ramavtalet? Vilken är den största nyttan för kunden?

- Det breda sortimentet speglar våra kunders behov utifrån befintlig statistik. Vi tror därför att de varor som ingick i upphandlingens varukorgar utgör en bra grund för våra kunders behov. Dessutom finns ett övrigt sortiment för kontorsmaterial, standardtillbehör till datorer och skrivare samt ergonomiska datortillbehör, säger Helena.

Till sist, vad är ni mest nöjda med?

Vi är glada över att ramavtalet innehåller ett antal miljömärkta varor, till exempel TCO-märkta hörlurar och Svanen och Blue Angel-märkta varor, säger Anna. 

Vi är även nöjda över det stora intresset, både från tillverkare, leverantörer och kunder. Vi vill passa på att tacka vår engagerade och kunniga referensgrupp, avslutar Helena.

Avtalet omfattar fyra delområden:

  • Material för kontor och skola
  • Skriv- och räknehäften till skola
  • Standardtillbehör till datorer och skrivare
  • Ergonomiska datortillbehör

Här kan du läsa mer om Kontors- och skolmaterial samt datortillbehör 2022

Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.

Kontakt person bild
Christina Öhlund
Kategoriansvarig Fastighetsnära varor och tjänster
Adda Inköpscentral
08 709 59 35
072 584 74 46
Kontakt person bild
Helena Sävefjärd
Kategoriansvarig Förbrukningsmaterial
Adda Inköpscentral
031 701 66 99
073 862 38 08
Kontakt person bild
Anna Löfström
Hållbarhetsstrateg
Adda Inköpscentral
040 685 25 97
072 999 42 70