Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

13 mars 2018

Hästentusiast och ramavtalsgeneralist

Lyhördhet, ödmjukhet och respekt är egenskaper som är nödvändiga i mötet med både kund och häst. Det tycker Sari Bodin, regionalt inköpsstöd på SKL Kommentus.

nyhets bild

Sari Bodin är ofta på resande fot i sitt arbete som regionalt inköpsstöd och besöker kunder ute i landet för att stötta dem i användandet av ramavtal och andra av SKL Kommentus produkter och tjänster. Det är ett arbete som hon haft i två år och som hon trivs väldigt bra med.

– Det roligaste i mitt jobb är att kunna hjälpa personer och känna att man avlastar dem i deras vardagliga arbete, men också att skapa relationer som leder till en öppen dialog, berättar Sari.

Arbetet innehåller också utmaningar där den största är att förhålla sig till upphandlingsarbetets komplexitet, ramavtalens löptider och att återföra kundernas synpunkter utan att omedelbart kunna ändra något.

– När kunder kommer med förbättringsförslag hade man önskat att det var möjligt att genast implementera dem, men så ser inte verkligheten ut, och det kan vara frustrerande ibland, säger Sari.

Efter en intensiv arbetsdag åker Sari gärna till stallet. För bara två månader sedan köpte hon en egen häst.

– Det är roligt att ha en egen häst. Jag har haft ett långt uppehåll från hästintresset men på senare år har jag blivit en riktig hästnörd igen, berättar Sari, nu är jag återigen hästägare till en unghäst och det är jättespännande.

En egenskap som Sari tycker är viktig både i ridningen och i arbetet är att vara lyhörd.

– I mötet med beställare är lyhördhet A och O. Samma gäller med hästar. Alla har olika behov och önskemål, det gäller att hitta det som passar individen. Sen ska man givetvis alltid vara schysst oavsett om det är i stallet eller på kundmötet, avslutar Sari.

Kommentarer (0)
Skriv en kommentar
Saris tips för en bättre upphandling

Många gånger sitter man på sin kammare och funderar. Ta hjälp av andra och/eller hör av dig till oss. Ingen fråga är för enkel för att ställa. Vi har ett brett kontaktnät som vi gärna delar med oss av. Utnyttja oss och frigör tid till annat.

Läs mer om kundstöd