Nyckeltal och uppföljning i en digital tid
Uppföljning är avgörande för att säkerställa att våra verksamheter levererar god och kvalitativ service. Det är också väsentligt för att säkerställa att digitaliseringen över tid skapar ett ändamålsenligt värde. Valet av nyckeltal för denna uppföljning är viktigt för att få framdrift i önskad riktning och har stor påverkan på organisatoriska och individuella beteenden.
Men nyckeltal bär också med sig utmaningar. Hur väljer vi ut ändamålsenliga nyckeltal i tider av omställning? Hur kan vi bredda våra nyckeltal för att kunna följa upp fler värden än de strikt ekonomiska? Och hur ser vi till att mätning och uppföljning faktiskt sker?
Med utgångspunkt i nuläget inom kommun- och regionsektorn resonerar vi i detta seminarium om hur en ny generation ändamålsenliga nyckeltal kan utformas för att på bästa sätt stötta verksamhetsutveckling i en digital tid.
Anmälan
Detta seminarium arrangeras inom ramen för Kompetensforum och Partnerprogram för leverantörer. Seminariet är kostnadsfritt för de organisationer som är medlemmar i Kompetensforum eller medlemmar i Partnerprogrammet. För övriga utgår en avgift på 500 kr exkl. moms.
Anmälningslänk för dig som är medlem i Kompetensforum eller Partnerprogrammet.
Anmälningslänk för dig som är icke medlem.
Medverkande
Meddelas senare
Målgrupp
- Strateger, verksamhetsutvecklare, projektledare
- Ekonomer
- Chefer och ledare
- Funktioner som verkar inom digitaliseringsfrågor och IT
Moderatorer
- Olof Lönnroth, utvecklingsledare, Adda
- Fredrik Carlsson, digitaliseringsstrateg, SKR
Övrigt
Efter detta seminarium arrangeras en fördjupningsträff. Den uppföljande träffen sker 15 april kl 9-10 och kräver anmälan. Den uppföljande träffen är enbart till medlemmarna i Kompetensforum.
Länk till anmälan hittas här.