Våra kursledare inom tjänstedesign
Är du nyfiken på vem som ska hålla tjänstedesignutbildningen som du ska gå eller vad din nya coach har för bakgrund och drivkrafter? Här kan du läsa mer om våra experter och deras perspektiv på hur användardriven innovation kan bidra till att utveckla välfärden och hjälpa dig att hantera dina mest angelägna utmaningar.
Jenny Johansson, Adda
Under mina drygt 25 år som konsult inom tjänstedesignområdet har jag haft fokus på behovsanalys, effekt- och nyttostyrning, och affärs- och verksamhetsutveckling. Något av det bästa jag vet är att stötta individer och team i utforskning och lösning av problem som är viktiga på riktigt.
Ett designmässigt arbetssätt är på samma gång lekfullt, strukturerat och effektivt, vilket enligt mig gör det till det mest människoanpassade sättet att ta sig an utmaningar på.
Richard Berge Sundwall, Adda
Jag har jobbat med tjänstedesign i en kommun de senaste åtta åren, med allt från trafik-, trygghets- och digitaliseringsfrågor. För mig är lärandet det roligaste med tjänstedesign och det är otroligt givande att stötta andra och hjälpa dem att upptäcka styrkan i arbetssättet, och hur lustfyllt det är.
De aha-upplevelser man kan få av att möta användare, att förstå behoven och sen se mönster - det är så kul!
Emma Patel, Adda
Jag har en bakgrund inom kommunikation och designdrivet arbetssätt och har jobbat med utvecklingsfrågor i olika roller. Både som konsult och inom SKR-koncernen. Oavsett uppdrag eller utmaning har det varit fokus på offentlig sektor och ett användarcentrerat arbetssätt där jag främst har arbetat metoden: tjänstedesign.