Jenny Johansson
Jag gillar att stötta individer och team i utforskning och lösning av problem som är viktiga på riktigt. Ett designmässigt arbetssätt är på samma gång lekfullt, strukturerat och effektivt, vilket enligt mig gör det till det mest människoanpassade sättet att ta sig an utmaningar på.
Under mina drygt 25 år som konsult inom användarcentrerad tjänstedesign och utveckling, har jag haft fokus på behovsanalys, effekt- och nyttostyrning, och affärs- och verksamhetsutveckling.
En majoritet av mina uppdrag som konsult har utförts inom offentlig sektor, och jag har samlat på mig lärdomar om utmaningar och möjligheter, och givetvis, även fått tillfälle att skapa lärdomar genom mina egna misstag. Samtidigt har mina erfarenheter från uppdrag åt vinstdrivande företag inom privat sektor också givit viktiga insikter och lärdomar, som berikat mig.
Jag har designat och genomfört en stor mängd utbildningar inom tjänstedesign, user research, effektstyrning och nyttohemtagning, med mera. Utöver utbildningar för team och grupper har jag ofta anlitats som mentor/coach åt individer inom kommuner och regioner som jobbar med tjänstedesign och verksamhetsutveckling. Jag har även varit kursansvarig för kurser inom effektstyrning på Linköpings universitet, och gästföreläser regelbundet där.
Utbildningar som jag håller: Grundutbildning i tjänstedesign, Planera och genomföra tjänstedesignprojekt, Utbilda i tjänstedesign, Designsprint.