Om ramavtalet
Ramavtalet omfattar köp och hyra av hjälpmedel för rörelsenedsättning, aktiviteter i dagliga livet, arbetstekniska hjälpmedel, tillbehör, reservdelar samt tillhörande tjänster för successiva avrop under avtalstiden.
Produkter inom nedanstående produktområden (siffrorna nedan anger ISO-koden för produktområdet):
- (04) Hjälpmedel för personlig medicinsk behandling
- (05) Hjälpmedel för träning av färdigheter och förmågor
- (09) Personlig vård
- (12) Hjälpmedel vid förflyttning
- (15) Hjälpmedel för att skära, hacka och sönderdela för att tillreda mat och dryck
- (18) Hjälpmedel för anpassning av bostäder och andra lokaler
- (24) Hjälpmedel för hantering och transport av produkter
- Madrasser och positioneringskuddar
- Akut avhjälpande
Avtalet omfattar även underhåll, reparation, akut avhjälpande och besiktning av både hyrda och UMs egenägda produkter.
Avropsberättigade parter
Danderyd kommun, org.nr. 2120000-0126
Järfälla kommun, org.nr. 212000-0043
Lidingö Stad, org.nr. 212000-0191
Nacka kommun, org.nr. 2120000-0167
Sollentuna kommun, org.nr. 212000-0134 (ansluter till ramavtalet tidigast när kommunens befintliga ramavtal löper ut 2021-02-28)
Solna kommun, org.nr. 212000-0183
Vaxholms kommun, org.nr. 212000-2908
Värmdö kommun, org.nr. 212000-0035
Täby kommun, org.nr. 212000-0118
Sundbybergs kommun, org.nr. 212000-0175 (ansluter till ramavtalet tidigast när kommunens befintliga ramavtal löper ut 2021-02-28)
Så avropar och beställer du
Beställningar från upphandlande myndighet ska ske skriftligt till leverantören via e-post, e-handelsplats med inloggning, kundtjänst och webbutik.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.
STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta hannele.soderholm@adda.se