Kategorin Förbrukningsmaterial omfattar en del av det som verksamheten eller arbetsplatsen behöver i form av kopieringspapper, kontors- och skolmaterial, datortillbehör, hygienartiklar och städmaterial. Upphandling har påbörjats för köks- och serveringsutrustning och vi utreder också avtalsområdet profil- och presentartiklar.
Miljö- och hållbarhetsfrågan kring producent- och grossistleden är väsentliga områden som behöver utvecklas. Det är viktigt att säkerställa god kvalitet, på både produkter, tjänster och leverantörer, så att kommuner och regioners miljö- och hållbarhetsmål kan uppfyllas.
För ramavtalen Hygienartiklar och städmaterial, Kopieringspapper och Kontors- och skolmaterial samt datortillbehör har vi under våren 2024 startat upp avtalsråd. Vi möts digitalt två gånger per år och du deltar/svarar på frågor i mån av tid. Om du använder ramavtalet och vill ge din organisations erfarenheter och synpunkter på ramavtalet är du varmt välkommen med din intresseanmälan till Helena Sävefjärd på helena.savefjard@adda.se eller 031 701 66 99.
Vi är klara med affärsanalysen för husgerådsartiklar och just nu förbereder och planerar vi arbetet med upphandlingen av köks- och serveringsutrustning som ramavtalsområdet numera heter. Planerad avtalsstart är våren 2026. Läs mer här.
Vi har för avsikt att ta fram en affärsanalys för ramavtalsområdet profil- och presentartiklar. Vi tror att området kan vara intressant för våra kunder eftersom det finns ett behov av den här typen av produkter. Vill du veta mer, eller har du synpunkter som du vill dela med oss? Kontakta Helena Sävefjärd på Helena.Savefjard@adda.se eller 031 701 66 99.
Ramavtal inom Förbrukningsmaterial
Namn | Nuvarande avtalstid |
---|---|
Entrémattor 2021-2 | 2027-01-31 |
Kontors- och skolmaterial samt datortillbehör 2022 | 2027-09-30 |
Hygienartiklar och städmaterial 2022-2 | 2027-10-31 |
Kopieringspapper 2022 | 2027-10-31 |
Pågående upphandlingar inom Förbrukningsmaterial
Upphandling | Status | Sista datum för anbud | Planerad avtalsstart |
---|---|---|---|
Entrémattor 2025 | Förstudie | - | 2026-12-31 |
Hygienartiklar och städmaterial 2025 | - | 2026-05-01 | |
Köks- och serveringsutrustning 2025 | Förstudie | - | 2026-04-01 |
Har du frågor om kategorin, upphandlingarna eller ramavtalen är du välkommen att kontakta oss.
Har du frågor kring hur du avropar från avtalen, ring 08 525 029 96 eller mejla inkopscentralen@adda.se.