Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Bemanningstjänster Socialsekreterare STIC 2021

Stockholms Inköpscentral (STIC) är ett fördjupat avtalsreglerat regionalt samarbete, förvaltat av Adda Inköpscentral. Avtalet är framtaget för att möta STIC-medlemmarnas behov av socialsekreterare.

Avtalsperiod:

2021-08-16 - 2025-08-15
Bakrundsbild för sidhuvud

Om ramavtalet

Syftet med avtalet är att tillgodose kommunernas löpande behov av socialsekreterare. Avrop sker för att tillgodose STIC kommunernas löpande behov av socialsekreterare vid till exempel arbetstoppar eller ordinarie personals frånvaro.

Upphandlingen omfattar bemanningstjänster inom områderna:

  1. Barn och unga
  2. Försörjningsstöd och ekonomiskt bistånd
  3. Biståndshandläggare äldreomsorg
  4. Biståndshandläggare LSS och socialpsykiatri
  5. Missbruk och social problematik
  6. Familjerätt
  7. Chefer

Vem kan göra avrop?

  • Danderyds kommun
  • Järfälla kommun
  • Lidingö kommun
  • Nacka kommun
  • Norrtälje kommun
  • Sollentuna
  • Solna stad
  • Täby kommun
  • Upplands-bro kommun
  • Vaxholms kommun
  • Värmdö kommun

Så avropar och beställer du

Avrop och beställning för delområdena 1-6 sker genom rangordning. För delområde 7 (Chefer) tillämpas avropsformen förnyad konkurrensutsättning innan beställning genomförs.

Leverantörer
Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

AB Vårdlänken Bemanning & Rekrytering

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Anders Tegner
Therese Löfall
+46(0)8855460

Agila Social Care AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Ludvig Cederteg
Michael Blomberg
+46 (0)8 410 725 08

Bemannia AB (publ.)

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Bemannia AB Beställningskontakt
08-84 53 00
Staffan Bruzelius
+468845300

Bonliva AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
John Elias
Ted Bergman
0763953548

CareOnDemand Sociala Tjänster AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Order careon
Niklas Ekelund
+46 708 800 902

Cura Nord bemanning & rekrytering AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Cura Nord bemanning och rekrytering AB
Joakim Södermark
+46(0)70-586 74 47

Dedicare AB (publ)

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Dedicare Beställningskontakt
Linda Måhlén
+46736879309

Klara D AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Beställning - Klara D
Eva Domanders
+46723 851 506

Medkomp Vårdbemanning Aktiebolag

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Beställningskontakt
Amir Norifard
+46 10 500 55 01

Nursehouse AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Åsa Bjällander
Åsa Bjällander Örneborg
+46 87670000

Socionomkraft AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Funktionsadress Avrop
Michal Kubik
0702673123

SocionomUthyrning i Sverige AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Samira Tajiou
Maria Albinsson
+46 (0)70 844 74 24
Frågor om ramavtalet?

Du är alltid välkommen att kontakta oss

08 525 029 96
Nyfiken på STIC?

STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta Hannele Söderholm

Avtalsinformation
27 februari 2024
Hävning av leverantören Kronan Konsult AB från ramavtalet

Adda Inköpscentral häver från och med 27 februari 2024 leverantören Kronan Konsult AB från ramavtalet Bemanningstjänster Socialsekreterare STIC 2021.

Anledningen till hävningen är att det skett en fusion där inte alla villkor enligt punkt 12 i ramavtalet uppfyllts. Därav kan inte Adda Inköpscentral godkänna det övertagande företaget som ramavtalsleverantör.

Detta innebär att leverantören Kronan Konsult AB inte längre får ta emot avrop eller ingå nya kontrakt. De kontrakt som Kronan Konsult AB redan ingått upphör dock inte automatiskt att gälla. Ni som har ett befintligt kontrakt måste själva bedöma om och i så fall hur hävningen påverkar er relation till Kronan Konsult AB.

01 februari 2024
Prisjustering

Från och med 1 februari 2024 är priserna på ramavtalet justerade med 1 procent på anbudsområde 1-6 i enlighet med kontraktsvillkoren. På anbudsområde 7 – chefer, har leverantörerna Socionomkraft AB och Agila Social Care AB justerat sina takpriser med 1 procent.

De justerade prislistorna hittar du under ”leverantörer” och fliken ”visa ramavtal och upphandlingsdokument” i Tendsign.

Instruktioner för RSS

Så här gör du 

  1. Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
  2. Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
  3. Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.

När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.

Prenumerera på STICnytt

Här får du alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post.

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.