Programvaror är centrala, både i den befintliga IT-miljön och nya, digitala verksamhetsbehov. De har dessutom en stor roll i det pågående digitaliseringsarbetet vilket ger både möjligheter och utmaningar. Molntjänster förändrar marknaden och sättet som it-tjänster produceras och levereras. Programvaror har en allt viktigare och nödvändig del i automatisering och effektivisering av offentlig sektors verksamheter. I kategorin arbetar vi för att möta behoven med breda ramavtal och genom de volymavtal vi tecknar direkt med olika tillverkare.
Avtalet Programvaror och Molntjänster 2019 kan vara utmanande ur ett upphandlingsperspektiv. Har du särskilda frågor eller står du inför större utmaningar och vill veta hur du kan använda avtalet? Nu kan du boka en tid och prata med vår ramavvtalsansvariga Madelene.
Klicka här för att boka en tid med Madelene
Användningen av molntjänster inom offentlig sektor diskuteras flitigt. Adda Inköpscentral bevakar frågan tillsammans med SKR och Inera. SKR har tagit fram vägledning för molntjänster. Vårt ramavtal Programvaror och molntjänster 2019 ger dig möjlighet att kravställa på bland annat jurisdiktion.
Ramavtal inom Programvaror
Namn | Nuvarande avtalstid |
---|---|
Volymavtal för programvaror och molntjänster | |
Programvaror och molntjänster 2019 | 2024-12-14 |
Pågående upphandlingar inom Programvaror
Upphandling | Status | Sista datum för anbud | Planerad avtalsstart |
---|---|---|---|
Programvaror och molntjänster 2023 | Tilldelad | - | 2024-12-15 |
Har du frågor om kategorin, upphandlingarna eller ramavtalen är du välkommen att kontakta oss.
Har du frågor kring hur du avropar från avtalen, ring 08 525 029 96 eller mejla inkopscentralen@adda.se.