Om ramavtalet
Ramavtalet avser ett heltäckande utbud av tjänster inom inkasso- och påminnelsehantering inom bostad/fastighet samt Energi/VA. Det möjliggör anpassning till kundens specifika riktlinjer och rutiner inom påminnelse- och kravhantering. Kunden kan i sitt avrop välja vilka delar av omfattningen som ska ingå.
Ramavtalet omfattar två delområden:
- Delområde 2: Bostad och fastighet
Startdatum 2020-02-08 - Delområde 3: Energi och VA
Startdatum 2020-02-08
Ramavtalet omfattar
- Påminnelsetjänster
- Inkassotjänster
- Delgivningstjänster
- Tillvalstjänster – proaktiva varningsbrev, sms-uppmaning och telefonsamtal
- Tjänster vid rättsliga åtgärder
- Juridiska tjänster
- Efterbevakning
- Utlandsinkasso
- Övriga tjänster – dementi, dödsbobevakning, skuldsanering, konkurshantering
- Tilläggstjänster hyror avser delområde 2
- Tilläggstjänster Energi/VA avser delområde 3
Fördelar med ramavtalet
- har en affärsmodell som möjliggör effektiv och proaktiv hantering i indrivningens alla faser.
- motverkar överskuldsättning/onödiga kostnader för gäldenärerna
- har en heltäckande och tydlig prislista för kunden
- erbjuder nya tjänster/funktioner som bedöms skapa mervärde för kunden och för gäldenärerna.
- tillvaratar möjligheterna med digitalisering inom området
- omfattar fordringsspecifika tjänster inom bostad/fastighet (delområde 2) och energi/VA (delområde 3)
- möjliggör kontinuerlig uppföljning av KPI:er, statistik och servicenivåer.
Så avropar och beställer du
Avrop sker genom att kontrakt tecknas med antagen leverantör. Innan kontrakt tecknas bör Kunden och Leverantören ta fram en rutinbeskrivning som är anpassad efter kundens behov och krav.
Nyttor
Enkelhet
Heltäckande utbud av tjänster inom inkasso- och påminnelsehantering med tilläggstjänster hyror och energi/VA. Enkla avrop då det endast är en antagen leverantör med möjlighet att precisera och avropa den bästa lösningen utifrån ert behov.
Effektivisering
Tydlig avropsvägledning och stöd för att genomföra avrop medför att ni kan spara mycket tid, resurser och kostnader i processen. Samtliga kostnader definierade i en heltäckande och tydlig prislista. Lägre kostnad för gäldenären, sänkta ombudsarvoden.
Innovation
Möjlighet till effektiv och proaktiv hantering i indrivningens alla faser. Nya tjänster/funktioner som bedöms skapa mervärde både för er och gäldenär.
Digitalisering
Hög servicenivå och tillgänglighet via digitala processer. Webbaserade system både för er och gäldenären där ärendet kan följas genom hela processen.
Få svar på dina frågor inför ditt kommande avrop, boka möte med oss.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.