Serviceavgiften, biljetten till att använda våra ramavtal och DIS
För att bli kund hos oss och kunna använda våra ramavtal och dynamiska inköpssystem (DIS) måste ni som upphandlande enhet betala en serviceavgift till oss. Alla kommuner, regioner och deras bolag kan bli kunder.
I slutet på varje år skickar vi ut en faktura på serviceavgiften på
1 000 kronor till de upphandlande enheter som meddelat oss att de vill ta del av Inköpscentralens erbjudande. Betalning av serviceavgiften innebär att ni blir avropsberättigade på de ramavtal och DIS som ingår i Upphandlingsplan 2024. Det betyder att ni har en möjlighet men inte en skyldighet att nyttja dessa när de är på plats.
Hela organisationen kan använda ramavtalen och DIS
Genom att betala serviceavgiften blir alla som ingår i myndigheten eller enheten (till exempel skolor, äldreboenden, vårdmottagningar, bibliotek, barnomsorg) avropsberättigade på alla ramavtal och DIS som annonseras det året.
Kontakta oss
Telefon: 08 525 029 96
Mejl: inkopscentralen@adda.se
Från det att ni betalat serviceavgiften blir ni avropsberättigade på de upphandlingar som vi ännu inte annonserat. När vi annonserar en upphandling så fastställs den avropsberättigade kretsen till respektive upphandling. Här kan ni se vilka upphandlingar vi ännu inte annonserat: Planerade och pågående upphandlingar — Adda