Köks- och serveringsutrustning 2025
Syftet med upphandlingen är att erbjuda utrustning för kök och servering. Vi har som målsättning att identifiera och upphandla varor ur ett beredskapsperspektiv. Upphandlingen genomförs för första gången efter önskemål från våra kunder.
Detta är en helt ny upphandling som inte ersätter något befintligt ramavtal.
Upphandlingens omfattning
Till upphandlingen omfattar bland annat följande varor:
- Bestick
- Bordstillbehör
- Brickor
- Glas
- Knivar
- Köksredskap
- Porslin
- Skärbrädor
Upphandlingen kommer inte att omfatta storköksutrustning eller vitvaror.
Varför upphandlar vi köks- och serveringsutrustning?
Ramavtalet ska tillhandahålla köks- och serveringsutrustning för hela landet. Krav på e-handel kommer att ställas. Vi upphandlar dessa varor för att frigöra resurser för dig som kund. Vi vill ge dig möjlighet att göra hållbara val. Vi förvaltar och följer upp ramavtalen löpande tillsammans med ramavtalsleverantörerna.
Hållbarhet i upphandlingen
För att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta görs under hela upphandlingens gång flera analyser av risker för negativ påverkan på människor, miljö och samhälle. Inom köks- och serveringsutrustning tittar vi särskilt på hållbara leveranskedjor, klimatpåverkan, miljö- och hälsoskadliga ämnen och tillgänglighet.