Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

KONTOR

Möbler 2025

Här kan du ta del av förarbetet inför upphandlingen. Processen kommer att resultera i ramavtal för möbler.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: 2026-09-01

Kommande ramavtal ska ersätta de befintliga avtalet Möbler för skola och förskola 2020 samt Möbler för kontor och omsorg 2021.

Viktig information till anbudsgivare

Sedan den 12 oktober 2023 ska utländska ekonomiska bidrag anmälas till kommissionen i upphandlingar med kontraktsvärden som uppskattas till minst 250 miljoner euro exklusive mervärdesskatt. Upphandlingen av Möbler 2025 är en sådan upphandling som omfattas av förordningen.

Regelverket är detaljerat och frågor avseende förordningen om utländska subventioner, besvaras av EU-kommissionen och inte av Adda inköpscentral. Anbudsgivare uppmanas därför att ta tidig kontakt med kommissionen för att försäkra sig om att all nödvändig information finns med i anmälan/försäkran samt för att minska risken för behov av kompletteringar, som i sin tur kan riskera att försena avtalsstarten.

Mer information finns att läsa hos Upphandlingsmyndigheten och EU-kommissionen.

Upphandlingens omfattning

Inför nästa ramavtalsupphandling inom avtalsområdet möbler arbetar vi på ett förnyat sätt under förstudien. Efter en analys av de tidigare upphandlingsprocesserna kom vi fram till att förarbetet bör delas upp och genomföras i olika etapper. Genom att göra det kan vi fokusera extra mycket på de kritiska krav-områdena samtidigt som vi minskar resursåtgången för samtliga parter.

Med upplägget hoppas vi kunna genomföra mer djupgående kartläggningar och analyser av våra befintliga ramavtals för-och nackdelar, förstå marknaden bättre samt få en tydligare bild av kundernas behov framöver. 

Varför upphandlar vi Möbler 2025 och vad kommer den omfatta?

Syftet är att erbjuda ett brett sortiment av möbler för att inreda olika typer av lokaler, så som förskolor, vårdboenden, konferensrum eller enskilda boende.

Upphandlingen omfattar flera olika delområden och geografiska områden samt tillhörande tjänster. På så sätt vill vi erbjuder ett så heltäckande avtal som möjligt.

Vårt fokus i upphandlingen är enkelhet för våra kunder samt miljö, klimat och hållbarhet.

Kontakt person bild
Jessica Grufstedt
Upphandlare
Adda Inköpscentral
031 7016692
076 895 28 87
Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.