Möbler återbruk och tillhörande tjänster 2025
Syftet med upphandlingen är att stötta er hållbara möbelförsörjning med återbrukade produkter, produktnära tjänster och tjänster för verksamhetsomställning. På så vis kan det bidra till minskad resursförbrukning och klimatpåverkan.
Upphandlingens omfattning
Upphandlingen kommer omfattar bland annat följande (ej uteslutande) tjänster/produkter:
- Köp- eller hyra av återbrukade möbler
- Tjänster för exempel inventering, värdering, magasinering och avyttring av befintliga möbler
- Renoveringstjänster för exempel reparation, byte av reservdelar, rekonditionering och tvätt, tapetsering och omklädning, lackering och slipning
- Tjänster för inredning, gestaltning och projektledning
- Tjänster för verksamhetsutveckling så som utbildning samt stöd för uppstart
- Digital plattform för cirkulär möbelhantering
Exakt omfattning av upphandlingen bestäms under vår förstudie.
Varför upphandlar vi Möbler återbruk inklusive tillhörande tjänster 2025?
Genom att införa hållbara och cirkulära inredningslösningar bidrar era verksamheter inte bara till miljö- och klimatbesparing utan även till en resurseffektiv förvaltning. Därigenom kan ni minska era inköpskostnader för möbler. Med det nya ramavtalet vill vi stödja er omställning till en långsiktig hållbar och ekonomisk förvaltning som maximerar och förlänger värdet av produkter, material och resurser.