Programvaror och molntjänster 2023
Upphandlingen ska leda till ett ramavtal som är tänkt att, med en flexibilitet och stor bredd, kunna fånga era behov inom programvara och molntjänster med tillhörande konsulttjänster. Med ökande användning av programvaror och molntjänster i allt fler verksamheter vill vi kunna erbjuda ett ramavtal som fångar den dynamiken.
Upphandlingen är tilldelad och avtalsspärren har löpt ut. Ingen ansökan om överprövning har inkommit till Förvaltningsrätten. Planerad avtalsstart är den 15 december, i anslutning till att befintligt ramavtal (Programvaror och molntjänster 2019) löper ut.
Inköpscentralen har tilldelat ramavtal till följande leverantörer:
- Advania Sverige AB
- Atea Sverige AB
- Chas Visual Management AB
- Crayon AB
- Dustin Sverige AB
- Insight Technology Solutions AB
Vi kommer att publicera en avtalssida med mer information i anslutning till avtalsstart.
Programvaror och molntjänster 2023 ska ersätta befintligt ramavtal Programvaror och molntjänster 2019.
Om upphandlingen Programvaror och molntjänster 2023
Det kommande ramavtalet ska förenkla inköp av programvara och ge tillgång till ett stort antal programvaror och molntjänster från olika tillverkare. Upphandlingen är tänkt att också omfatta tillhörande tjänster som är kopplade till programvaran, till exempel support och konsulttjänster.
Varför upphandlar vi programvaror och molntjänster?
Att upphandla programvaror och molntjänster kan många gånger upplevas som komplext och tidskrävande. Behoven är breda och finns hos alla upphandlande myndigheter, samtidigt som vi ser en global marknad. Sammantaget kan ramavtal inom området både möjliggöra och förenkla försörjningen inom ett viktigt område.