Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

PROGRAMVAROR

Programvaror och molntjänster 2023

Upphandlingen ska leda till ett ramavtal som är tänkt att, med en flexibilitet och stor bredd, kunna fånga era behov inom programvara och molntjänster med tillhörande konsulttjänster. Med ökande användning av programvaror och molntjänster i allt fler verksamheter vill vi kunna erbjuda ett ramavtal som fångar den dynamiken.

Status: Tilldelad Avtal tecknat
Planerad avtalsstart: 2024-12-15

Upphandlingen är tilldelad och avtalsspärren har löpt ut. Ingen ansökan om överprövning har inkommit till Förvaltningsrätten. Planerad avtalsstart är den 15 december, i anslutning till att befintligt ramavtal (Programvaror och molntjänster 2019) löper ut.

Inköpscentralen har tilldelat ramavtal till följande leverantörer:

  • Advania Sverige AB
  • Atea Sverige AB
  • Chas Visual Management AB
  • Crayon AB
  • Dustin Sverige AB
  • Insight Technology Solutions AB

Vi kommer att publicera en avtalssida med mer information i anslutning till avtalsstart.

Programvaror och molntjänster 2023 ska ersätta befintligt ramavtal Programvaror och molntjänster 2019.

Om upphandlingen Programvaror och molntjänster 2023

Det kommande ramavtalet ska förenkla inköp av programvara och ge tillgång till ett stort antal programvaror och molntjänster från olika tillverkare.  Upphandlingen är tänkt att också omfatta tillhörande tjänster som är kopplade till programvaran, till exempel support och konsulttjänster.

Varför upphandlar vi programvaror och molntjänster?

Att upphandla programvaror och molntjänster kan många gånger upplevas som komplext och tidskrävande. Behoven är breda och finns hos alla upphandlande myndigheter, samtidigt som vi ser en global marknad. Sammantaget kan ramavtal inom området både möjliggöra och förenkla försörjningen inom ett viktigt område.

Kontakt person bild
Madelene Malmstedt
Avtalsansvarig
Adda Inköpscentral
040 685 25 94
072 997 20 86
Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.

Viktig information till anbudsgivare

Förordning om utländska subventioner.pdf (100 kB)