Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

SOCIALA TJÄNSTER

Beredskapstjänster inom vård och omsorg STIC 2025

Upphandlingen gör vi på uppdrag av STIC:s medlemskommuner. Syftet är att tillgodose kommunernas behov av beredskapstjänster inom vård och omsorg. 

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: 2025-03-03
Sista anbudsdag: 2024-11-05

Kommande ramavtal ska ersätta befintligt avtal Beredskapstjänster inom vård och omsorg STIC 2021.

Upphandligens omfattning

Upphandligen Beredskapstjänster inom vård och omsorg ska säkerställa att STIC:s medlemmar får tillgång av sjuksköterskor för varierande uppdrag. Uppdragen omfattas av telefonrådgivning, akuta eller planerade uppdrag på LSS-boenden, vård- och omsorgsboenden, servicehus och privata bostäder med särskild service enligt socialtjänstlagen (2001:453) (SoL) (gruppbostäder inom socialpsykiatrin). Upphandlingen ska fylla behovet av sjuksköterskeinsatser under jourtid då era egna sjuksköterskor inte är i tjänst. Uppdraget innebär även att en sjuksköterska ska bedöma om och när personligt besök är nödvändigt och om så är fallet utföra sådant besök enligt avtalad inställelsetid.

Upphandlingen görs i eget namn vilket betyder att Adda Inköpscentral kommer vara avtalspart och kommer att ansvara för den allmänna uppföljningen av ramavtalet. Vi arbetar för att skapa en närmare dialog med kommuner, myndigheter och bransch för att utveckla avtalsområdet.

Tidsplan för upphandligen

Vi beräknar att annonsera upphandlingen under det andra kvartalet 2024 och avser att ha ett färdigt ramavtal i samband med att nuvarande ramavtal löper ut i februari 2025.

Kontakt person bild
Marta Ivis
Upphandlare
Adda Inköpscentral
08 709 55 49
072 889 91 70
Nyfiken på STIC?

STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta hannele.soderholm@adda.se

Prenumerera på STICnytt

STICnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.