Tolk och översättningsjänter STIC 2023-2
Upphandlingen gör vi på uppdrag av STIC:s medlemskommuner. Syftet är att tillgodose kommunernas behov av tolk- och översättningstjänster.
![](/globalassets/adda-inkopscentral/ramavtal/filer-och-block/a-stic-regionala/tolkformedling-och-oversattningstjanster-2018/tolk-och-oversattningstjanster-stic-2023-786x330.jpg)
Upphandlingens omfattning
Upphandlingen omfattar tolk och översättningstjänster och ska tillgodose era behov av tolktjänster på plats, via telefon/webb, teckenspråkstolkar och översättningstjänster.
Syftet med upphandlingen är att tillgodose era samtliga enheters löpande behov av tolkförmedling och översättningstjänster och delas upp i följande anbudsområden:
- Platstolk och distanstolk
- Teckenspråks-och dövblindstolkning
- Översättningstjänster
Tidsplan för upphandlingen
Förvaltningsrätten i Stockholm meddelade den 8 och 9 april att det inkommit en ansökan om överprövning av upphandlingen till Tolk- och översättningstjänster STIC 2023-2. Inköpscentralen är därför tills vidare förhindrad att ingå avtal. Målnummer FR 6543-24, FR 6690-24, FR 6603-24.
![Kontakt person bild](/globalassets/medarbetare/medarbetare-inkopscentralen/hugo-spangmark.jpg)
STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta hannele.soderholm@adda.se