Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

FASTIGHETSNÄRA TJÄNSTER

Säkerhetslösningar 2025

Syftet med upphandlingen är att erbjuda en heltäckande lösning av säkerhet och beredskap för kundernas fastigheter.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: 2026-04-01
Sista anbudsdag: 2025-04-11

Säkerhetslösningar 2025 ska ersätta befintligt ramavtal Säkerhetsteknik 2020.

Upphandlingens omfattning

Tekniska och mekaniska säkerhetssystem som exempelvis lås- och passagesystem, inbrottslarm eller CCTV med tillhörande tjänster. Upphandlingen omfattas även brandskydd med tillhörande tjänster men kommer inte att omfatta bevaknings- och larmtjänster.

Vi utreder i förstudien huruvida den bästa lösningen för detta området är dynamiskt inköpssystem (DIS) eller ramavtal samt vilka områden som ska ingå.

Varför upphandlar vi Säkerhetslösningar 2025?

Vi upphandlar detta för att hjälpa er att få de bästa produkterna och tjänsterna på området. Upphandlingen ska bidra till större säkerhet och beredskap för hela landet. 

Hållbarhet i upphandlingen

För att avgöra vilka hållbarhetskrav som är relevanta görs under hela upphandlingsarbetet flera analyser av risker för negativ påverkan på människor, miljö och samhälle. Inom säkerhetsteknik tittar vi särskilt på miljö- och hälsoskadliga ämnen, klimatpåverkan, hållbara leveranskedjor, arbetsmiljö och arbetsrättsliga villkor i Sverige.

Tidplan för upphandlingen

Vi beräknar att annonsera under det första kvartalet 2025 och räknar med att avtalet/DIS:et startar april 2026

Kontakt person bild
Adam Anstrin
Upphandlare
Adda Inköpscentral
08 709 55 85
072 994 79 81
Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.