Storköksutrustning 2025
Syftet med upphandlingen är att erbjuda ett brett sortiment av storköksutrustning.
![](/globalassets/adda-inkopscentral/bilder-allmant-786x330/storkoksutrustning-2025-786x330.png)
Storköksutrustning 2025 ska ersätta befintligt ramavtal Storköksutrustning 2020.
Upphandlingens omfattning
Upphandlingen planeras att innehålla följande produktområden:
- Diskmaskiner
- Kyla
- Värme och tillagning
- Värme - kokgrytor
- Beredningsmaskiner
- Inredning och serveringsutrustning
Upphandlingen kommer inte att omfatta vitvaror, hushållsapparater eller köks- och serveringsutrustning.
Varför upphandlar vi storköksutrustning?
Upphandlingens mål är att förenkla avrop av hållbara produkter inom området storköksutrustning samt tillhörande tjänster.
Hållbarhet i upphandlingen
Upphandlingen kommer att ha fokus på att erbjuda storköksutrustning med bra energiprestanda. Vi kommer även undersöka möjligheterna för bättre effektstyrning samt ökad cirkularitet.
Tidplan för upphandlingen
Vi beräknar att annonsera upphandlingen under Q2/Q3 2025 och avser att ha ett färdiga ramavtal under Q2 2026.
![Kontakt person bild](/globalassets/silhuette_kvinna4.jpg)
![](/contentassets/d6cb3e7844f449a8ad8ed0d67aaef27f/referensgrupp-786.png)
För att våra upphandlingar och ramavtal ska bli så bra som möjligt, värdesätter vi extra kompetens och erfarenhet. Vi skapar därför en referensgrupp för varje upphandling. Klicka här för att anmäla dig till referensgruppen.