Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

FASTIGHETSNÄRA VAROR

Storköksutrustning och vitvaror - Installation och service 2025

Syftet med upphandlingen är att erbjuda möjlighet att avropa tjänster såsom service och installation av storköksutrustning och vitvaror.

Status: Förstudie Marknadsanalys, kundbehov, kravfångst, framtagning av upphandlingsdokument
Planerad avtalsstart: 2026-04-01
Sista anbudsdag: 2025-06-24

Området installation och service av vitvaror är en ny uppahndling och ersätter inte ett befintligt avtal. Kommande ramavtal ger möjlighet att samordna tjänster för installation och service både för ny och befintlig utrustning inom storkök och vitvaror och därigenom få såväl kostnads- som samordningsfördelar.

Upphandlingens omfattning

Upphandlingen planeras att omfatta följande anbudsområden.

  • Installation och service av storköksutrustning
  • Installation och service av vitvaror

Ni får möjlighet att avropa installation och service för ny och befintlig storköksutrustning och vitvaror.

Varför upphandlar vi Storköksutrustning och vitvaror - Installation och service?

Upphandlingens mål är att förenkla avrop av tjänst och stötta er att kunna samordna tjänster för installation av ny utrustning och service av befintlig utrustning. 

Hållbarhet i upphandlingen

Upphandlingen kommer att innehålla sociala hållbarhetskrav och krav på transporter.

Tidplan för upphandlingen

Vi beräknar att annonsera upphandlingen under Q2/Q3 2025 och avser att ha ett färdiga ramavtal under Q2 2026.

Kontakt person bild
Pernilla Jönsson
Upphandlare
Adda Inköpscentral
040 685 25 91
072 999 24 39
Referensgrupp

För att våra upphandlingar och ramavtal ska bli så bra som möjligt, värdesätter vi extra kompetens och erfarenhet. Vi skapar därför en referensgrupp för varje upphandling. Klicka här för att anmäla dig till referensgruppen. 

Intresseanmälan

Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.