Kategorin Förbrukningsmaterial omfattar en del av det som verksamheten eller arbetsplatsen behöver i form av kontors- och skolmaterial, hygienartiklar, städmaterial och entrémattor. Vi utreder också nya avtalsområden som husgerådsartiklar och profil- och presentartiklar.
Miljö- och hållbarhetsfrågan kring producent- och grossistleden är väsentliga områden som behöver utvecklas. Det är viktigt att säkerställa god kvalitet, på både produkter, tjänster och leverantörer, så att kommuner och regioners miljö- och hållbarhetsmål kan uppfyllas.
Vi är klara med affärsanalysen för husgerådsartiklar och just nu förbereder och planerar vi arbetet med upphandlingen av köks- och serveringsutrustning som ramavtalsområdet numera heter. Mer information kommer! Hör gärna av dig om du vill medverka i vår referensgrupp eller har något annat som du vill förmedla till oss. Kontakta Helena Sävefjärd på Helena.Savefjard@adda.se eller 031 701 66 99.
Under året tar vi bland annat fram en affärsanalys för ramavtalsområdet profil- och presentartiklar. Vi tror att området kan vara intressant för våra kunder eftersom det finns ett behov av den här typen av produkter. Vill du veta mer, eller har du synpunkter som du vill dela med oss? Kontakta Helena Sävefjärd på Helena.Savefjard@adda.se eller 031 701 66 99.
Ramavtal inom Förbrukningsmaterial
Namn | Nuvarande avtalstid |
---|---|
Entrémattor 2021-2 | 2027-01-31 |
Kontors- och skolmaterial samt datortillbehör 2022 | 2027-09-30 |
Hygienartiklar och städmaterial 2022-2 | 2027-10-31 |
Kopieringspapper 2022 | 2027-10-31 |
Pågående upphandlingar inom Förbrukningsmaterial
Upphandling | Status | Sista datum för anbud | Planerad avtalsstart |
---|---|---|---|
Köks- och serveringsutrustning 2025 | Förstudie | 335 dagar kvar (2025-06-03) | April 2026 |
Har du frågor om kategorin, upphandlingarna eller ramavtalen är du välkommen att kontakta oss.
Har du frågor kring hur du avropar från avtalen, ring 08 525 029 96 eller mejla inkopscentralen@adda.se.