Om ramavtalet
Med hjälp av delområde B kan ni anlita en tjänst för renovering av era befintliga möbler. Leverantörerna finns representerade i varje län och kommun vilket innebär att ni samtidigt kan bidra till lokal affärsutveckling.
Omfattning
Möbelrenovering:
- renovering av befintliga möbler, exempelvis träarbeten, byte/renovering av bordsskivor samt byte av reservdelar
- möbeltapetsering
- möbeltvätt
- enklare renoveringsförslag
- leveranstjänster i samband med renovering.
Så avropar och beställer du
Avrop och beställning sker genom särskild fördelningsnyckel om renoveringen omfattar max 200 stycken möbler, i annat fall sker avrop genom förnyad konkurrensutsättning.
Bilagor
Artex AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Christine Almevind
|
Milou Areland
0704104766
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
FORM 2 Office i Varberg AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Ann-Sofi Karlsson 0340-627470
|
Marcus Andersson
+46 763384020
|
Input interiör AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Input Interiör
|
Ida Swenson
0733-025926
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Kinnarps AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Kinnarps AB Beställningskontakt 0515-380 00
|
Mikael Conradsson
0515-381 22
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Recycling Partner RP AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Inredare
|
Andreas Andersson
+4686401352
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Rekomo AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Sebastian God 0851817022
|
Sebastian God
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Sajkla AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Jenny Ekman
|
Jenny Ekman
0733343532
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Soeco Kontorsmöbler AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Johan Norman
|
Tor Sjödin
046 2727131
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Sono Sverige AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Order Sono Sverige AB 018-186880
|
Ulrika Gerle
0707414825
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Thule Möbler AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Ordermottagare Thule Möbler AB
|
Torbjörn Axelsson
070 - 584 10 34
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Arbetsrättsliga villkor enligt kollektivavtal | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-09-23 | Inga avvikelser |
Avropsberättigade kunder
Vilka som har rätt att använda ramavtalet bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Du kan använda sökfunktionen nedan som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.
Det går också att se avropsberättigade i ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" som finns under Stöddokument eller publicerat i Tendsign under bilagor.
Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" före andra uppgifter.
Nyttor
Enkelhet
Särskild fördelningsnyckel gör det smidigt och enkelt att i mindre omfattning köpa varor och beställa renoveringar. Unika behov kan tillvaratas genom en stor variation av kravkriterier. Samarbeten mellan avtalsområdena i avtalet erbjuder en helhetslösning. Går snabbt att komma igång med verksamhetens återbruk i både liten och stor skala.
Effektivisering
Minska kostnader genom att hyra eller köpa begagnade renoverade möbler av god kvalité. Dela möbler internt mellan olika verksamheter för att minska kostnader för nyinköp. Kunna avyttra redan inköpta värdefulla möbler som inte används.
Innovation
Att dela inredning internt blir ett paradigmskifte, ändra inköpskulturen i organisationen. Tillvarata lokala företagares tjänster, att utveckla marknaden i regionen. Att stödja sociala arbetet i kommun/region genom att erbjuda arbetstillfällen.
Digitalisering
Digital plattform för delningstjänster av möbler internt mellan olika verksamheter, en form av intern blocket lösning (sälja, skänka). En molnbaserad tjänst som innebär exempelvis möjligheter att inventera med mobilen. Ett digitalt inventarieregister för möbler.
Kontakta oss på uppfoljning@adda.se för frågor och ytterligare information om uppföljningsresultatet.
Genom att välja begagnade möbler istället för att köpa nya minskar ni snabbt ert klimatavtryck och användningen av viktiga jungfruliga naturresurser. Begagnathandel spar stort på miljön framförallt genom att förhindra nya varor från att produceras. Hyra, avyttra, renovera, re-designa möbler. Kringtjänster som inventering, digital it-plattform för intern delning av möbler samt heltäckande stöd för återbruksprojekt för ökad cikularitet.
Ramavtalet bidrar främst till att uppnå mål 12 och 13 i Agenda 2030, då det syftar till att skapa förutsättningar att införa cirkulära möbelflöden och därmed minska resursförbrukningen och klimatpåverkan från offentlig sektor. Krav och villkor i upphandlingen bidrar även till att uppnå mål 3, 6, 7, 8, 10, 14 och 15. Vi ställer produktrelaterade kemikaliekrav med särskilt fokus på produkter som är avsedda för barn. Förutom den stora miljönyttan med avtalet främjar det även sociala hållbarhetsnyttor såsom arbetsrättsliga villkor, säker arbetsmiljö, sysselsättningsfrämjande åtgärder och ökad tillgänglighet.
Klicka på dokumentet nedan för att läsa hela hållbarhetssammanställningen.
Hållbarhetssammanställning möbler återbruk.220629.pdf (1238 kB)
Globala mål
Har du frågor om våra möbelavtal eller hur du genomför ett avrop på bästa sätt?
Boka ett möte med oss!
Från och med 1 juli 2024 är Soecos priser på avtalet justerade med 9,35% på arbete och 24,42% på material.
Från och med 1 juli 2023 är Input Interiörs och Sajklas priser på avtalet justerade med 4,38% på arbete och 20,98% på material.
Adda Inköpscentral har tagit emot begäran om extra prisjusteringar utöver avtalade villkor från enstaka leverantörer och vi har granskat dessa, samtidigt som vi har genomfört flertalet kundintervjuer. Vi har därefter beslutat att inte godkänna några extra prisjusteringar utöver avtalade villkor, främst på grund av att avtalsområdet inte omfattar tillräckligt verksamhetskritiska produkter.
Så här gör du
- Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
- Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
- Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.
När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.