Om ramavtalet
Genom delområde C kan ni anlita ett professionellt inredningsstöd, som hjälper er att optimera ert projekt med fokus på återbrukad inredning.
Omfattning
Följande tjänster ingår:
- projektledning och rådgivning
- olika steg i inredningsprojekt, till exempel förstudie, inventering och klassificering, analys och inredningsförslag
Läs mer i avropsvägledningen om vilka tjänster som ingår. Du hittar den under Stöddokument.
Så avropar och beställer du
Avrop sker genom förnyad konkurrensutsättning.
Nyttor
Enkelhet
Särskild fördelningsnyckel gör det smidigt och enkelt att i mindre omfattning köpa varor och beställa renoveringar. Unika behov kan tillvaratas genom en stor variation av kravkriterier. Samarbeten mellan avtalsområdena i avtalet erbjuder en helhetslösning. Går snabbt att komma igång med verksamhetens återbruk i både liten och stor skala.
Effektivisering
Minska kostnader genom att hyra eller köpa begagnade renoverade möbler av god kvalité. Dela möbler internt mellan olika verksamheter för att minska kostnader för nyinköp. Kunna avyttra redan inköpta värdefulla möbler som inte används.
Innovation
Att dela inredning internt blir ett paradigmskifte, ändra inköpskulturen i organisationen. Tillvarata lokala företagares tjänster, att utveckla marknaden i regionen. Att stödja sociala arbetet i kommun/region genom att erbjuda arbetstillfällen.
Digitalisering
Digital plattform för delningstjänster av möbler internt mellan olika verksamheter, en form av intern blocket lösning (sälja, skänka). En molnbaserad tjänst som innebär exempelvis möjligheter att inventera med mobilen. Ett digitalt inventarieregister för möbler.
Har du frågor om våra möbelavtal eller hur du genomför ett avrop på bästa sätt?
Boka ett möte med oss!
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.