Programvaror är centrala, både i den befintliga IT-miljön och nya, digitala verksamhetsbehov. De har dessutom en stor roll i det pågående digitaliseringsarbetet vilket ger både möjligheter och utmaningar. Molntjänster förändrar marknaden och sättet som it-tjänster produceras och levereras. Programvaror har en allt viktigare och nödvändig del i automatisering och effektivisering av offentlig sektors verksamheter. I kategorin arbetar vi för att möta behoven med breda ramavtal och genom de volymavtal vi tecknar direkt med olika tillverkare.
Vi har nu inlett förstudien för kommande programvaruramavtal som ska ersätta nuvarande Programvaror och molntjänster 2019. För att ännu bättre möta era behov vill vi gärna ha din input. Anmäl dig till referensgruppen här
Avtalet Programvaror och Molntjänster 2019 kan vara utmanande ur ett upphandlingsperspektiv. Har du särskilt svåra frågor eller står du inför större utmaningar och vill veta hur du kan använda avtalet? Nu kan du enkelt boka en tid och prata med Madelene, vår ramavvtalsansvariga.
Användningen av molntjänster inom offentlig sektor diskuteras flitigt. Adda Inköpscentral bevakar frågan tillsammans med SKR och Inera. SKR har tagit fram vägledning för molntjänster. Vårt ramavtal Programvaror och molntjänster 2019 ger dig möjlighet att kravställa på bland annat jurisdiktion.
Ramavtal inom Programvaror
Namn | Nuvarande avtalstid |
---|---|
Volymavtal för programvaror och molntjänster | |
Programvaror och molntjänster 2019 | 2024-12-14 |
Pågående upphandlingar inom Programvaror
Upphandling | Status | Sista datum för anbud | Planerad avtalsstart |
---|---|---|---|
Programvaror och molntjänster 2023 | Utvärderas | - | December 2024 |
Har du frågor om kategorin, upphandlingarna eller ramavtalen är du välkommen att kontakta oss.
Har du frågor kring hur du avropar från avtalen, ring 08 525 029 96 eller mejla inkopscentralen@adda.se.