Om ramavtalet
Det här ramavtalet vänder sig till dig som är beställningsansvarig av konsulter inom ovanstående områden. Uppdragen beställs efter behov av konsultförmedlaren och kan vara olika långa, timbaserade eller med fast arvode. Konsulterna kommer att beställas i enlighet med upphandlande myndighets behov. Avtalet innebär ingen begränsning i upphandlande myndighets rätt att ingå egna ramavtal eller enskilda kontrakt.
Ramavtalet avser följande förmedling av organisations- och managementkonsulter m.fl.:
Verksamhetsutveckling och strategi
- Verksamhetsutveckling och strategi berör myndighetens vision, mål, värdegrund samt strategi och taktik.
Ekonomistyrning
- Ekonomistyrning omfattar de åtgärder inom en verksamhet som utförs för att uppnå uppsatta ekonomiska mål. De ekonomiska målen måste sammankopplas med verksamhetens vision, strategiska mål, framgångsfaktorer samt verksamhetsplaner.
Process- och organisationsutveckling
- Omfattar utveckling, förändring och effektivisering av organisationsstrukturer och/eller processer inom myndigheten.
Analys och metod
- Uppdrag består bl.a. av analys av omfattande datamaterial eller stöd i utveckling av metoder.
HR/Kompetensförsörjning
- HR/Kompetensförsörjning berör medarbetarens, gruppens och organisationens kompetens och uppbyggnaden av kompetens.
- Området omfattar en översyn av befintlig kompetens och vilken kompetens som behövs i framtiden för att nå verksamhetens mål samt identifiera och föreslå för organisationen anpassade utbildningar.
Utveckling och stöd inom ledarskap och medarbetarskap
- Omfattar tjänster rörande chefers och nyckelpersoners utveckling och medverkan vid förändring av chefens/ledarens samt medarbetarnas handlingssätt.
Handledare med psykoterapeutisk vidareutbildning
- Handledning av socialsekreterare, behandlare, arbetsledare m.m. i grupp och/eller enskilt.
Vem kan göra avrop?
- AB SOLOM, org.nr. 556647-6700
- Adda AB och dess helägda bolag, org.nr. 556026-1900
- Bostadsstiftelsen Signalisten i Solna, org.nr. 815200-1148
- Danderyds Kommun, org.nr. 212000-0126
- Fastighets AB Förvaltaren, org.nr. 556050-2683
- Järfälla kommun, org.nr. 212000-0043
- Lidingö Stad, org.nr. 212000-0191
- Lidingö Stads Fastighets AB, org.nr. 559103-5752
- Lokalfastigheter i Sundbyberg AB, org.nr. 556628-6729
- Nacka kommun, org.nr. 212000-0167
- Norrtälje kommun, org.nr. 212000-0217
- Råsunda Förstad AB, org.nr. 556007-9823
- Sollentuna Kommun, org.nr. 212000-0134
- Sollentuna energi och miljö (SEOM), org.nr. 556091-5166
- Solna Bostäder AB, org.nr. 556066-7361
- Solna Stad, org.nr. 212000-0183
- Solna Vatten AB, org.nr. 556518-7175
- Sundbybergs Stad, org.nr. 212000-0175
- Sundbybergs Avfall och Vatten AB, org.nr. 556764-2334
- Täby kommun, org.nr. 212000-0118
- Täby fastigheter, org.nr. 556007-4642
- Upplands-Bro, org.nr. 212000-0100
- Vallentuna kommun, org.nr. 212000-0027
Så avropar och beställer du
Avtal har tecknats med en leverantör. Innan beställning upprättar kund och ramavtalsleverantören (förmedlaren) ett avropsavtal. Beställning kan ske via beställningsmallen eller beställningsportalen. Efter beställningsförfrågan undertecknas överenskommen beställning av tjänster och kontrakt.
Stöd för avrop
Under fliken Leverantörer finns länk vid leverantörsnamnet som leder till vägledningsdokument, kontaktuppgifter och publicerat ramavtal.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i april 2024.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.
STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta Hannele Söderholm