Kategorin Välfärdsteknologi omfattar produkter och tjänster som genomgår en förändring, till exempel ett teknikskifte eller effektivisering i någon form. Kategorin erbjuder produkter och tjänster att använda vid verksamhetsutveckling och digital transformation av organisationer. Kategorin erbjuder för närvarande stationära samt mobila trygghetslarm för att stärka kommuner och regioners leverans av välfärd. Förstudie av området Digital trygghetstjänst för gruppboende pågår för närvarande inför kommande ramavtal.
Avtalet omfattar hyra och köp av stationära och mobila trygghetslarm och tillbehör. Där ingår även larmmottagning, kommunikation mellan trygghetslarmet och larmmottagningen samt tillhörande tjänster och produkter som till exempel tillbehörslarm, installation, utbildning och support i upphandlingen.
Läs mer om avtalet här
Nu påbörjas arbetet med vår nya upphandling av Välfärdsteknik. Vi söker nu personer som arbetar som ansvarig för verksamhetsutveckling med hjälp av digitalisering, som digitaliseringsstrateg eller som är beställare av välfärdsteknik. Målet är att vi tillsammans ska få ett så bra ramavtal som möjligt, utformat efter ert behov.
Nu kan du som vill ha hjälp med avrop boka en tid med oss.
Vill du diskutera hur du lägger upp avropet för att få ett så bra kontrakt som möjligt? Eller kanske gå igenom stöddokumenten infört ditt avrop? Boka en tid redan idag och meddela oss vad du vill ha hjälp med.
Ramavtal inom Välfärdsteknologi
Namn | Nuvarande avtalstid |
---|---|
Trygghetslarm och larmmottagning 2019 | 2026-05-15 |
Pågående upphandlingar inom Välfärdsteknologi
Upphandling | Status | Sista datum för anbud | Planerad avtalsstart |
---|---|---|---|
Digital trygghetstjänst för gruppboende 2024 | Förstudie | - | 2025-09-16 |
Digital trygghetstjänst för ordinärt boende | Förstudie | - | 2026-03-31 |
Läkemedelsautomater med distansvårdssystem 2025 | Förstudie | - | 2025-12-31 |
Har du frågor om kategorin, upphandlingarna eller ramavtalen är du välkommen att kontakta oss.
Har du frågor kring hur du avropar från avtalen, ring 08 525 029 96 eller mejla inkopscentralen@adda.se.