Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

FAQ Hälso- och sjukvårdsmaterial 2023

Hur får jag inloggning/kundnummer för att kunna beställa produkter?

Om er kommun/region redan är avropsanmäld på avtalet:
Kontakta leverantören på kundservice@onemed.com eller 0770-111 115.

Om er kommun/region inte är avropsanmäld:
Läs beställarguiden under ”Stöddokument” för att se hur ni kommer i gång med avtalet.

Behöver vi göra en ny avropsanmälan på detta avtal, även om vi var avropsanmälda på det tidigare avtalet?

Ja, ni behöver göra en avropsanmälan på detta avtal även om ni var avropsanmälda på det tidigare avtalet.

Vilka leveransalternativ finns och vad kostar frakten?

Du som kund väljer vilket eller vilka av nedan alternativ som lämpar sig för den egna organisationen. Fraktavgiften kan skilja sig mellan de olika leveransalternativen.

Fasta leveransdagar
Fasta leveransdagar en till två dagar per vecka. Vilka veckodagar bestämmer ni i samråd med leverantören. Leverantören ska acceptera att leveranser sker under ordinarie arbetstid på arbetsdagar (kl 08:00-16:00), fredagar som leveransdag enbart om ni som kund begär detta. Beställning måste ske tre arbetsdagar före leveransdagen för att varorna ska ingå i leveransen. Alla leveranser på fasta leveransdagar ska vara kostnadsfria.

Löpande leveranser
Löpande leveranser på arbetsdagar mellan 08:00-16:00. Leveranstiden vid löpande leveranser är maximalt tre arbetsdagar. Om ni beställer varor till ett sammanlagt värde av minst 500 kr ska varorna levereras kostnadsfritt. Om ni beställer varor till ett sammanlagt värde av mindre än 500 kr har leverantören rätt att ta ut en avgift om maximalt 150 kr.

Expressleveranser
Leverans dagen efter beställning, om beställning görs före kl. 16.00. Leveranstiden för expressleverans är max en dag. Faktiskt leveranstid ska anges i orderbekräftelse. Priset blir leverantörens faktiska kostnad för att genomföra leveransen. Du som kund ska ha möjlighet att få information om kostnaden för expressleveransen innan ni genomför beställningen.

Vad gör jag om en vara är slut i sortimentet?

Om något är tillfälligt slut ska en liknande artikel med minst likvärdig kvalitet erbjudas av leverantören. Du bestämmer själv om bytet är okej. Priset för ersättningsvaran får inte överstiga priset för den ursprungliga varan.

Vad gör jag om jag inte hittar den produkt jag söker?

Hör av dig till leverantören för att se om produkten finns i avtalat sortiment. Om produkten inte finns i sortimentet kommer de höra av sig till oss på Adda inköpscentral för att se om vi kan godkänna ett tillägg av produkten.

Hur beställer jag produkter?

Du kan beställa via:

Kontakta avtalsansvarig hos leverantören för att komma i gång med webbshop eller e-handel. Kontaktuppgifter hittar du under ”leverantörer” längre upp på avtalssidan.

Var hittar jag ramavtal, upphandlingsdokument och prislista?

Scrolla upp på sidan och klicka på Leverantörer-> OneMed Sverige AB-> Visa ramavtal och upphandlingsdokument.

Hur ser jag vilka produkter som går att avropa från avtalet?

Scrolla upp på sidan och klicka på Leverantörer-> OneMed Sverige AB-> Visa ramavtal och upphandlingsdokument. På denna sida under "bilagor" till höger finns prislistan med produkter. 

Jag har gjort en avropsanmälan, men leverantören har inte kontaktat mig än. Vad ska jag göra?

Din avropsanmälan skickas som ett meddelande till leverantören nästkommande fredag vid kl. 12.00. Leverantören kommer då ta kontakt med dig och påbörja implementeringen av avtalet.

Om du har frågor eller funderingar innan det kan ni ta kontakt med leverantörens avtalsansvarig. Kontaktuppgifter hittar du under fliken ”leverantörer” här på avtalsidan.