Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Hälso- och sjukvårdsmaterial 2023

Ramavtalet omfattar hälso- och sjukvårdsmaterial för att huvudsakligen täcka behoven inom kommunal verksamhet som äldreomsorg, hemtjänst, social omsorg samt förskola och skola.

Avtalsperiod:

2024-05-09 - 2028-05-08

Kundstatus

Logga in på Mina sidor för att göra avropsanmälan på avtalet.
Logga in
Bakrundsbild för sidhuvud

Om ramavtalet

Ramavtal har tecknats med en leverantör, OneMed Sverige AB, som ska tillhandahålla ett brett och kvalitativt utbud av hälso- och sjukvårdsprodukter, som kan stödja verksamheterna i avrop och utgöra en samverkanspart för beredskapsfrågor. I ramavtalet ingår också kostnadsfri vägledning och utbildning kopplad till de produkter som omfattas av ramavtalet.

Omfattning

Ramavtalet omfattar produkter inom minst följande produktområden:

  • Förband
  • Kompresser
  • Häftor
  • Tejp
  • Bindor
  • Bandage
  • Fixering
  • Plåster
  • Sårtvätt
  • Första hjälpen-tavlor
  • Handskar
  • Skyddsutrustning
  • Desinfektionsmedel
  • Personliga hygienprodukter
  • Menstruationsskydd
  • Blöjor för barn
  • Provtagningsmaterial
  • Riskavfallskärl
  • Instrument
  • Medicinska förbrukningsartiklar
  • Injektions- och infusionsmaterial
  • Nutritionsmedel
  • Inkontinensprodukter
  • Antigentester för SARS-CoV-2
  • Preventivmedel

Du hittar prislistan genom att scrolla ner och klicka på Leverantörer-> OneMed Sverige AB-> Visa ramavtal och upphandlingsdokument.

Vem kan avropa?

Avropsberättigade kommuner, regioner och dess bolag kan använda sig av avtalet. Scrolla ner till ”Är jag berättigad” för att ta reda på om ni är avropsberättigade.

Så avropar och beställer du

Avrop och beställning sker från leverantören OneMed Sverige AB.

Under fliken ”Stöddokument” hittar du ”Förenklad guide beställare”. Här finns instruktioner om hur din verksamhet börjar använda sig av avtalet. Här hittar du även kontaktuppgifter till leverantören.

 

Leverantör
Här finns kontaktuppgifter till leverantören, uppföljningsresultat och genväg till Tendsign.

OneMed Sverige AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Kundsupport OneMed
0770-111 115
Cecilia Lind
+46705737595
Är jag berättigad
Ta reda på om du kan använda avtalet.

Avropsberättigade kunder

Vilka som har rätt att använda ramavtalet bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Du kan använda sökfunktionen nedan som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.

Det går också att se avropsberättigade i ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" som finns under Stöddokument eller publicerat i Tendsign under bilagor.

Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" före andra uppgifter.

Nyttor

Enkelhet

Med en leverantör är det lättare att upprätta goda samarbetsformer och tät kommunikation. Med en grossist som kan tillhandahålla ett brett sortiment blir det enklare att vid samma tillfälle beställa flera olika typer av varor.

Effektivisering

Tidsbesparande för dig som beställare att ha flera produktområden inom samma avtal vilket minskar behoven av separata upphandlingar. Effektivt med ett beställningstillfälle och en leveranstidpunkt.

Digitalisering

Det finns flera möjligheter till e-handel, som kan väljas efter behov, då flera olika format ska kunna erbjudas och dessutom kan sortimentet anpassas utifrån era önskemål.

Beredskap

Ramavtalet innehåller omfattande villkor kopplat till beredskap till exempel krav på att vissa varor ska lagerhållas som ett beredskapslager.

Hållbarhet och globala mål
Vi arbetar för att skapa en hållbar, inkluderande och rättvis utveckling i linje med Agenda 2030. Här hittar du en sammanställning av de hållbarhetskrav och villkor som har ställts i upphandlingen samt de globala mål som avtalet bidrar till att uppnå.

Här hittar du avtalets hållbarhetssammanställning.

Hållbarhetssammanställning Hälso- och sjukvårdsmaterial.pdf (353 kB)

Globala mål

8. Anständiga arbetsvillkor och ekonomisk tillväxt
8. Anständiga arbetsvillkor och ekonomisk tillväxt
9. Hållbar industri, innovationer och infrastruktur
9. Hållbar industri, innovationer och infrastruktur
12. Hållbar konsumtion och produktion
12. Hållbar konsumtion och produktion
13. Bekämpa klimatförändringarna
13. Bekämpa klimatförändringarna
15. Ekosystem och biologisk mångfald
15. Ekosystem och biologisk mångfald

Frågor och svar om ramavtalet

Jag har gjort en avropsanmälan, men leverantören har inte kontaktat mig än. Vad ska jag göra?

Din avropsanmälan skickas som ett meddelande till leverantören nästkommande fredag vid kl. 12.00. Leverantören kommer då ta kontakt med dig och påbörja implementeringen av avtalet.

Om du har frågor eller funderingar innan det kan ni ta kontakt med leverantörens avtalsansvarig. Kontaktuppgifter hittar du under fliken ”leverantörer” här på avtalsidan. 

Var hittar jag ramavtal, upphandlingsdokument och prislista?

Scrolla upp på sidan och klicka på Leverantörer-> OneMed Sverige AB-> Visa ramavtal och upphandlingsdokument.

Hur beställer jag produkter?

Du kan beställa via:

Kontakta avtalsansvarig hos leverantören för att komma i gång med webbshop eller e-handel. Kontaktuppgifter hittar du under ”leverantörer” längre upp på avtalssidan.

Frågor om ramavtalet?

Du är alltid välkommen att kontakta oss

08 525 029 96
Avtalsinformation
10 oktober 2024
Leveranser Jul och nyår

OneMed informerar angående leveranser kring jul och nyår.

För att säkra att ni har full materialförsörjning och får era leveranser i tid bör ni se över era förråd och försöka beräkna och beställa behovet för hela jul- och nyårsperioden som möjligt...

Läs mer...
Instruktioner för RSS

Så här gör du 

  1. Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
  2. Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
  3. Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.

När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.

Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i april 2024.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.