Betala serviceavgiften
För att bli kund hos oss och kunna använda våra ramavtal och dynamiska inköpssystem (DIS) måste ni betala en serviceavgift till oss. Alla kommuner, regioner och deras bolag kan bli kunder.
I slutet på varje år skickar vi ut en faktura på serviceavgiften på 1 000 kronor till de som meddelat oss att de vill ta del av Inköpscentralens erbjudande. Betalning av serviceavgiften innebär att ni blir avropsberättigade på de ramavtal och DIS som ingår i upphandlingsplanen. Det betyder att ni har en möjlighet, men inte en skyldighet, att nyttja dessa när de är på plats.
Från det att ni betalat serviceavgiften blir ni avropsberättigade på de upphandlingar som vi ännu inte annonserat. När vi annonserar en upphandling så fastställs den avropsberättigade kretsen till respektive upphandling.
Upphandlingsplanen ger en omfattande översikt av våra kommande ramavtal och DIS som hjälper er att strategiskt planera era inköp. Med planen får ni en tydlig överblick över alla upphandlingar som annonseras 2025, de nya avtalsområden som är under utredning samt en glimt av vad vi planerar för 2026.