Steg 3 - ramavtal klart
När avtalsspärren löpt ut tecknas kontrakt med de antagna ramavtalsleverantörerna och ett avtalsmöte hålls. När det är dags för avtalsstart skickar vi ut information till våra kunder att ramavtalet är klart för användning.
Vad gäller för dig som kund när ett ramavtal är klart?
Vi bjuder alltid in till ramavtalsinformation när avtal är tecknat. Där berättar vi mer om villkoren i avtalet och du har möjlighet att ställa frågor.
När det är dags för dig att använda avtalet gör såhär:
- Gör en avropsanmälan på ramavtalet
Avropsanmälan är viktig och underlättar bland annat uppföljning, både för er och för Adda Inköpscentral.
Avropsanmälan gör du inloggad på Mina sidor som du hittar på www.adda.se. Det är upphandlingschef eller annan av denne utsedd person som har möjlighet att logga in. - Läs på om avtalet, all information som du behöver hittar du på ramavtalets webbsida exempelvis kontaktuppgifter till leverantörerna.
- Hitta rätt leverantör och gör en beställning.