Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Säkerhetsteknik konsulter-2 2020

Ramavtalet ger dig möjlighet att avropa konsulter som kan ge stöd gällande säkerhetsfrågor som är aktuella inom din organisation. Ramavtalen avser brandkonsult, säkerhetskonsult och konsulter med kompetens inom fysisk säkerhet. Uppdrag kan gälla ett eller flera områden, vilket gör att du utifrån ditt behov kan avropa den eller de konsulter som uppdraget avser.

Avtalsperiod:

2021-09-13 - 2025-08-31
Bakrundsbild för sidhuvud

Om ramavtalet

Ramavtalet omfattar följande anbudsområden:

  1. Konsulter fysisk säkerhet: mekaniska och elektromagnetiska lås, personlarm, inbrottslarm, kameraövervakning, passagesystem, digitala lås
  2. Brandkonsult
  3. Säkerhetskonsult

Så avropar och beställer du

Avrop sker genom rangordning då det uppskattade värdet på uppdraget är upp till 150 000 kronor, vilket innebär en enkel och snabb tillgänglighet. För större uppdrag tillämpas förnyad konkurrensutsättning där val av konsult kan ske antingen utifrån offererad totalkostnad eller utvärdering av de specifika förutsättningar och krav som finns i det aktuella uppdraget. Upplägget ger beställaren möjlighet att anta den konsult som bäst uppfyller målen för uppdraget.

Mallar har tagits fram för att stödja beställaren att på ett enkelt sätt genomföra en förnyad konkurensutsättning.

 

Leverantörer
Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

Brandkonsultbyrån Sverige AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Jesper Lund Rantzer
Klas Lilja
0763-928328

Bricon AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
David Tonegran
Joel Winér
+46701810959

Projsec AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
mathias.fredlund@projsec.se
Henrik Good
08-545 899 81

Ramboll Sweden AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Karin Palmblad
+46 72 368 14 55

Rejlers Sverige AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Mattias Eriksson
Mattias Eriksson
+46727224938

SWECO Sverige AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Ellen Karlsson
Ellen Karlsson
08-6956000

Vinnergi AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Oskar Frankgard

WSP Sverige AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Erik Bellander
+46107228521

ÅF-Infrastructure AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Anders Norén
Lennart Edéus
+46 10 5050424
Är jag berättigad
Ta reda på om du kan använda avtalet.

Avropsberättigade kunder

Vilka som har rätt att använda ramavtalet bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Du kan använda sökfunktionen nedan som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.

Det går också att se avropsberättigade i ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" som finns under Stöddokument eller publicerat i Tendsign under bilagor.

Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" före andra uppgifter.

Nyttor

Enkelhet

Rangordning för uppdrag upp till 150 tkr. Förnyad konkurrensutsättning med hjälp och stöd av mallar och avropsvägledning. Ramavtalet är baserat på AMA 10 konsult/ABK09. 

Effektivisering

Konkurrenskraftiga fasta ramavtalspriser med rangordning och förnyad konkurrensutsättning i uppdrag som överstiger 150 000 sek, där ramavtalspriserna utgör takpriser. Ramavtal där stöd kan fås från den konsult som skapar den bästa innehållsmässigt och ekonomiskt mest effektiva resurstillsättningen.

Innovation

Du har möjlighet att använda en ny innovativ modell för effektmålsuppföljning med ekonomisk påföljd. Utvärdering av mervärde på upplägg medför att konsultens specialkompetenser och kreativa förmåga kan främjas och bästa förslag på lösning kan väljas.

Digitalisering

Ramavtalet kan medföra främjande, stöd och sammankoppling av digitala lösningar för säkerhetsteknik med era olika faciliteter och verksamhetssystem för effektiv övervakning, uppföljning och resurshantering.

Beredskap

Skapa ökad beredskap inför kris och krig genom att ni kan bygga på ställda baskrav i ramavtalet med era egna krav och mervärden för att få en skräddarsydd lösning för er.

Hållbarhet och globala mål
Vi arbetar för att skapa en hållbar, inkluderande och rättvis utveckling i linje med Agenda 2030. Här hittar du en sammanställning av de hållbarhetskrav och villkor som har ställts i upphandlingen samt de globala mål som avtalet bidrar till att uppnå.

Mål 10. Tillgänglighet – kvalificerade konsulter i tillgänglighetsanpassade lösningar.

Mål 12. Konsulterna har kunskap om miljörisker inom säkerhetsteknik. Konsulterna har erfarenhet av arbete enligt miljö- och kvalitetsledningssystem.

Mål 16. Ramavtalet syftar till att bidra till ett tryggt och säkert samhälle.

Globala mål

10. Minskad ojämlikhet
10. Minskad ojämlikhet
12. Hållbar konsumtion och produktion
12. Hållbar konsumtion och produktion
16. Fredliga och inkluderande samhällen
16. Fredliga och inkluderande samhällen
Frågor om ramavtalet?

Du är alltid välkommen att kontakta oss

08 525 029 96
Avtalsinformation
03 oktober 2024
Prisjustering från 1 december 2024

Från och med 1 december 2024 är Ramboll och Vinnergis priser på avtalet uppjusterade med 3,57 procent. De justerade prislistorna hittas under ”leverantörer” och fliken "visa avtalet" i Tendsign när justeringen är godkänd av Adda inköpscentral.

29 augusti 2024
Prisjustering från 1 november 2024 gällande Brandkonsultbyrån.

Från och med 1 november 2024 är Brandkonsultbyråns priser på avtalet justerade med 15,8 procent. De justerade prislistorna hittas under ”leverantörer” och fliken "visa avtalet" i Tendsign när justeringen är godkänd av Adda inköpscentral.

Instruktioner för RSS

Så här gör du 

  1. Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
  2. Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
  3. Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.

När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.

Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.