Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Storköksutrustning 2020 Installation och service - 2

Ramavtalet omfattar installation och underhåll av befintlig och ny storköksutrustning. Ramavtalet avser Stockholms län. 

Avtalsperiod:

2022-09-26 - 2026-04-30
Bakrundsbild för sidhuvud

Om ramavtalet

Ramavtalet gäller under fyra år. När ramavtalet löpt i 18 månader har Inköpscentralen rätt att säga upp ramavtalet med sex månaders uppsägningstid. Inköpscentralens målsättning är att avtalen ska löpa hela avtalsperioden och eventuella förändringar kommuniceras i så god tid som möjligt.

Ramavtalet omfattar installation och service av storköksutrustning. Tillsammans med ramavtalet Storköksutrustning och Storköksutrustning konsulter (Sthlms län) ges ett komplett stöd inom området.

Detta ramavtal gäller enbart för Stockholms län.

Ramavtalet omfattar

Ramavtalet omfattar installation och service och tilldelning har skett för merparten av de geografiska områden som ingick i upphandlingen. Uppdrag avser installation och service av storköksutrustning som förekommer i storkök.

Exempel på tjänster som kan ingå:

  • underhåll och service
  • felsökning och reparation
  • besiktning av utrustning
  • installation av utrustning i storkök
  • demontering av befintlig utrustning
  • omhändertagande och återvinning av demonterad utrustning
  • planering
  • uppföljning och analys av befintlig utrustning
  • statusbesiktning
  • lagerhållning av väsentliga reservdelar
  • handhavandeutbildning
  • stöd inför nyanskaffning/avveckling/utbyte av storköksutrustning
  • miljö- och besparingsprojekt till exempel avseende buller, kemikalier, energi och vatten
  • arbetsmiljöprojekt
  • stödinsatser gällande planering och utveckling av storkök

Så avropar och beställer du

Så långt det är möjligt ska du använda den ramavtalsleverantör som är rangordnad som nummer ett. Avsteg från rangordningen kan göras om följande förutsättningar gäller:

  • Installation och/eller service av viss utrustning behöver ske från materialleverantör, certifierad installatör eller servicepartner. Behovet är betydande vilket innebär att hela installations- och/eller serviceuppdraget kan tilldelas annat företag i rangordningen.
  • Inställelsetid vid uppdrag överstiger vad som är acceptabel nivå utifrån beställarens behov.
  • Resekostnader vid service blir en betydande andel av det totala uppdragets kostnad. Genom annan leverantör kan kostnaden minskas med minst 10 tkr per år.

Kontrakt med stöd av detta ramavtal tilldelas senast sista dagen för ramavtalets giltighetstid.

 

Leverantörer
Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

Bravida Sverige AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Bravida Servicecenter
Fredrik Kindstedt
086952029

Culligan Storkök AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Ordermottagare Culligan Storkök AB
020515200
Mats Björkman
010-557 67 34

Stevo´s Storkök Aktiebolag

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Milos Plavsic
Boris Graholski
0708 22 14 12
Är jag berättigad
Ta reda på om du kan använda avtalet.

Avropsberättigade kunder

Vilka som har rätt att använda ramavtalet bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Du kan använda sökfunktionen nedan som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.

Det går också att se avropsberättigade i ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" som finns under Stöddokument eller publicerat i Tendsign under bilagor.

Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" före andra uppgifter.

Frågor om ramavtalet?

Du är alltid välkommen att kontakta oss

08 525 029 96
Avtalsinformation
03 oktober 2024
Prisjustering från 1 december 2024 gällande Stevos.

Från och med 1 december 2024 är Stevos priser på avtalet uppjusterade med 3,25 procent. De justerade prislistorna hittas under ”leverantörer” och fliken "visa avtalet" i Tendsign när justeringen är godkänd av Adda inköpscentral.

20 mars 2024
Svensk Storköksservice AB har bytt namn till Culligan Storkök AB.

Detta från och med 6 mars 2024. Det är endast ett namnbyte och inga andra förändringar har skett. Org.nr, ägarstruktur m.m. kvarstår.

Instruktioner för RSS

Så här gör du 

  1. Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
  2. Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
  3. Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.

När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.

Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.