Om ramavtalet
Ramavtalet omfattar möbler och inredning fördelat på sex olika delområden och nio geografiska områden.
Parallellt med upphandlingen av detta ramavtal har vi genomfört en separat upphandling för skola och förskola, där delområdena heter A och B. För att undvika förväxling har vi valt att benämna delområdena på detta ramavtal C-H.
Omfattning
Delområdet omfattar möbler för samlingsytor och miljöer där besökare vistas och möten äger rum, såsom receptioner, lounger, uppehållsrum, korridorer, kaféer och matsalar.
Exempel på produktgrupper i standardsortimentet
Stå- och soffbord, bord till t ex matsal, fåtöljer, barpallar, soffor, stolar och sittpuffar.
Ett kompletterande utbud finns i övrigt sortiment.
Här hittar du ett brett utbud av möbler och kan utifrån dina behov enkelt visualisera och sortera produkter från hela standardsortimentet.
Exempel på ytterligare produktgrupper i övrigt sortiment
Akustikprodukter, lampor, utemöbler, displayhylla, mattor, speglar, textilier såsom dynor, kuddar och filtar, bås och poddar, receptionsdisk, rumsavdelare samt tjänster som till exempel inbärning, utplacering och enklare ritningar.
Länk till övrigt sortiment och tjänsteprislistor finns under fliken Leverantörer.
Så avropar och beställer du
Detta ramavtal har två olika avropsmodeller. Vilken modell som ska användas avgörs av hur stor kostnaden är vid varje avropstillfälle.
DDu avropar genom särskild fördelningsnyckel om din beställning är upp till 400 000 kronor (inkl. samtliga kostnader som t.ex. frakt eller andra tjänster). Överskrider beställningen 400 000 kronor gör du istället en förnyad konkurrensutsättning.
OBS! Kontrollera att samtliga leverantörer är antagna i ert geografiska område.
antagna-leverantorer-per-lan-avtalsomrade-och-rabatt-version-2023-03-21.xlsx (75 kB)
Stöd för avrop
Under Stöddokument finns en avropsvägledning som ni kan använda som stöd vid avropet. Där hittar du också en sammanställning över avtalade leverantörer.
Kontaktuppgifter till leverantörerna hittar du under Leverantörer. Där hittar du även sortiment- och prisbilagor för det övriga sortimentet och tjänster.
Bilagor
AJ Produkter Aktiebolag
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
AJ Produkter Beställningskontakt 035-180 500
|
Conny Lundin
+46 (0)35180885
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Hållbara leveranskedjor | 2022-05-24 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Aski Inredning i Sundsvall AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Aski inredning Order
|
Ann Löfgren
+46 (0)70 5946638
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Input interiör AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Input Interiör
|
Julia Johansson
0733025480
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Hållbara leveranskedjor | 2022-09-06 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Kinnarps AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Kinnarps AB Beställningskontakt 0515-380 00
|
Mikael Conradsson
0515-381 22
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-10-16 | Avslutad |
Hållbara leveranskedjor | 2021-05-05 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Kontorscenter i Hudiksvall AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Kontorscenter Beställning
|
Marie Nording
0650-547171
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-10-16 | Avslutad |
Hållbara leveranskedjor | 2021-11-17 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Kontorsfunktion P Persson AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Kontorsfunktion Order
|
Per Persson
+46 (0)40 12 22 20
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Hållbara leveranskedjor | 2023-04-11 | Avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Lekolar AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Beställning och FKU Lekolar Möbler 0479-199 00
|
David Anderberg
070-332 48 99
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Hållbara leveranskedjor | 2021-03-26 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-02-06 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2022-11-30 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Martela Oyj
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Martela Oyj Order
|
Lars Bjerhem
+46 (0)733 47 19 23
|
Orderinvest AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Orderinvest Beställningskontakt 044-699 00
|
Kalle Salomonsson
044 699 15
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Hållbara leveranskedjor | 2022-06-29 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Senab AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Senab Order 08-586 350 05
|
Jonas Westerlund
060 770 02 04
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Hållbara leveranskedjor | 2019-08-29 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Sono Sverige AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Order Sono Sverige AB 018-186880
|
Ulrika Gerle
0707414825
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Hållbara leveranskedjor | 2021-04-04 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Thule Möbler AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Ordermottagare Thule Möbler AB
|
Torbjörn Axelsson
070 - 584 10 34
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Hållbara leveranskedjor | 2021-03-04 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Avropsberättigade kunder
Vilka som har rätt att använda ramavtalet bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Du kan använda sökfunktionen nedan som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.
Det går också att se avropsberättigade i ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" som finns under Stöddokument eller publicerat i Tendsign under bilagor.
Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" före andra uppgifter.
Nyttor
Enkelhet
Förenklar mindre och större inköp genom olika avropsmodeller och mallar. Digital möbelkatalog ger en god överblick av standardprodukter inklusive tydlig information med bilder, pris, beskrivning, utförande och märkningar.
Effektivisering
Ett brett standardsortiment med hög kvalitet till rätt pris. Minskar era kostnader för lokala och regionala upphandlingar och förvaltningsprocesser. Demoprodukter med ytterligare rabatt.
Innovation
Produkter som följer branschutveckling och forskning, främst vad gäller klimat- och miljöbelastning, men även god ergonomi och verksamhetsanpassade inredningsmiljöer som passar olika offentliga verksamheter. Ett nytt avtalsområde för gardiner, solskydd och hängande textilier är framtaget för att erbjuda djupare kompetens för bättre inomhusmiljö.
Digitalisering
Möbler anpassade för en digital tid och en digital arbetsmiljö. Anslutning till er e-handel inom tre månader från anmälan. Standardsortimentet kan läsas in från den digitala möbelkatalogen. E-handelskatalog PEPPOL/SFTI.
Kontakta oss på uppfoljning@adda.se för frågor och ytterligare information om uppföljningsresultatet.
Avtalet erbjuder ett brett utbud av produkter med högt ställda krav på miljömässig och social hållbarhet där grundkravställningen är i nivå med Upphandlingsmyndighetens kriterier. Om du vill veta mer detaljer kring de produktrelaterade kraven kan du läsa om det i avropsvägledningen. Avtalet främjar en cirkulär användning av möbler genom höga krav på kvalitet, funktion och kemiskt innehåll.
Leveranserna ska ske med lägsta möjliga klimatpåverkan, senast 18 månader efter avtalsstart kan ni få rapportering av leveransernas CO2 utsläpp vid begäran till leverantören.
Klicka på dokumentet nedan för att läsa hela hållbarhetssammanställningen.
Hållbarhetssammanställning Möbler KO.pdf (1575 kB)
Avtalet bidrar till att nå mål 3 i Agenda 2030 eftersom det hjälper er att skapa en god arbetsmiljö inom er verksamhet. Krav och villkor i upphandlingen bidrar även till mål 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15 och 16.
Globala mål
Har du frågor om våra möbelavtal eller hur du genomför ett avrop på bästa sätt?
Boka ett möte med oss!
Från och med 1 november respektive 1 december 2024 har vi godkänt produktjustering i Input interiör, Kinnarps, Lekolar, Senab, Thule, AJ Produkter och Sonos övriga sortiment. Ingen prisjustering har gjorts.
Länk till respektive leverantörs övriga sortiment finner du under "leverantörer" längre ner på sidan.
Med anledning av uppfyllt avtalsvillkor kring nya miljömärkningar och klimatberäkningar kan prisjusteringar (max 4 %) på enskilda typfall ske på leverantörs begäran. Aktuella priser syns i Digitala Möbelkatalogen.
Så här gör du
- Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
- Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
- Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.
När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.