Om ramavtalet
Ramavtalet erbjuder ett stort utbud av storköksutrustning, från nedkylning till tillagning och varmhållning, inom sex produktområden:
- diskmaskiner
- kyla
- värme och tillagning
- värme - kokgrytor
- beredningsmaskiner
- inredning och serveringsutrustning
Det är möjligt att välja till installation och service av de produkter som avropas.
Utöver ramavtalet för storköksutrustning finns ytterligare två ramavtal, Storköksutrustning installation och service och Storköksutrustning konsulter.
Så avropar och beställer du
Avrop och beställning sker genom särskild fördelningsnyckel eller förnyad konkurrensutsättning, FKU. Till din hjälp har vi tagit fram två beställningsverktyg som du kan använda vid köp genom särskild fördelningsnyckel. Du hittar beställningsverktygen under Stöddokument.
I beställningsverktyget, i fliken instruktioner, står förklarat hur du använder verktyget.
Det finns även två korta instruktionsfilmer som visar hur avrop genom särskild fördelningsnyckel med hjälp av beställningsverktyget går till.
Bilagor
Bravida Sverige AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Order Bravida
|
Monica Öjeling
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-06-03 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-06-03 | Inga avvikelser |
Culligan Storkök AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Ordermottagare Culligan Storkök AB 020515200
|
Mats Björkman
010-557 67 34
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-05-16 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-05-16 | Inga avvikelser |
Electrolux Professional AB (publ)
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Agneta Norberg Order 0732-66060
|
Anders Norell
+46738857367
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-09-17 | Avslutad |
Hållbara leveranskedjor | 2023-10-03 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-06-03 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-05-13 | Inga avvikelser |
Metos Storkök AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Tomas Halén
|
Tomas Halén
08-7758602
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-09-17 | Avslutad |
Hållbara leveranskedjor | 2024-09-10 | Avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-07-07 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-05-21 | Inga avvikelser |
Stevo´s Storkök Aktiebolag
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Mario Graholski
|
Boris Graholski
0708 22 14 12
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-09-17 | Avslutad |
Klimatpåverkan | 2024-05-21 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-05-21 | Inga avvikelser |
Storköksgruppen Syd Svenska AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Victor Närkestam
|
Pär-Magnus Närkestam
+4632278875
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-09-17 | Avslutad |
Klimatpåverkan | 2024-04-25 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-04-25 | Inga avvikelser |
Storköksgruppen Öst Svenska AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Henrik Björnfot 08-28 32 40
|
Henrik Björnfot
+46 155243020
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-09-17 | Avslutad |
Hållbara leveranskedjor | 2024-10-01 | Avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-10-09 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-10-21 | Inga avvikelser |
Storköksinnovationer i Alingsås AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Fredrik Krantz 0322-140 00
|
Mårten Krantz
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-09-17 | Avslutad |
Hållbara leveranskedjor | 2024-10-01 | Avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-05-15 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-05-15 | Inga avvikelser |
STT - STORKÖKSTILLVERKARNA AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Order STT-Storkökstillverkarna
|
Mikael Widengren
010-585 99 11
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-09-17 | Avslutad |
Klimatpåverkan | 2024-04-29 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-05-15 | Inga avvikelser |
Svedomat AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Andreas Söderström
|
Andreas Söderström
+4636- 362785
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-09-17 | Avslutad |
Klimatpåverkan | 2024-06-11 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-06-11 | Inga avvikelser |
Vekab Storköksteknik AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Fredrik Lanehed
|
Fredrik Lanehed
+46 (0)21 300 200
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-09-17 | Avslutad |
Klimatpåverkan | 2024-06-28 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-06-28 | Inga avvikelser |
Avropsberättigade kunder
Vilka som har rätt att använda ramavtalet bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Du kan använda sökfunktionen nedan som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.
Det går också att se avropsberättigade i ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" som finns under Stöddokument eller publicerat i Tendsign under bilagor.
Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" före andra uppgifter.
Kontakta oss på uppfoljning@adda.se för frågor och ytterligare information om uppföljningsresultatet.
Här hittar du hållbarhetssammanställningen för ramavtalet.
Hållbarhetssammanställning_storköksutrustning.pdf (331 kB)
Globala mål
Frågor och svar om ramavtalet
Varför heter ramavtalet Storköksutrustning 2020 trots att det startar 2022?
Uppgift om det år som Adda Inköpscentral beslutar att upphandlingen ska genomföras finnas alltid med i namnet för Addas ramavtal. Beslut om att detta område skulle upphandlas togs år 2020.
Behöver varje förvaltning anmäla att de ansluter sig till ramavtalet?
Nej, det räcker med en anmälan som även anger vilka förvaltningar/avdelningar som ingår under organisations-numret och som ska kunna avropa varor.
Det finns ytterligare två ramavtal för storköksutrustning. Hur hänger dessa avtal ihop och när och hur kan vi avropa från dem?
Tanken med tre avtal är att kunna erbjuda våra kunder stöd under hela anskaffningsprocessen, inte enbart själva utrustningen.
Det andra ramavtalet Storköksutrustning konsulter består av två områden: del ett är avtalsområdet Projektörer. Dessa kan anlitas för att hjälpa till med förstudier, analyser, projektering med mera.
Del två avser Besiktningsmän som kan vara ett stöd vid bedömning av värde eller kvalitet av nuvarande anläggning, besiktning vid nyinstallation eller garantibesiktning.
Det tredja avtalet Storköksutrustning Installation och service har tagits fram för att ni ska ha möjlighet att ha ett sammanhållande avtal för dessa tjänster. Det innebär att all service och alla installationer kan ske via leverantörer för detta område som erbjuder detta för alla de verksamheter som ni har. Vänligen observera att inte alla ramavtalsleverantörer erbjuder installation och service.
Uppdaterat 241015
Verktyget Köp med Särskild fördelningsnyckel , storköksutrustning 2020 avropa en/flera produkter på avtalssidan under ytan stöddokument är nu uppdaterat.
Från och med den 1 oktober 2024 justeras priserna på avtalet upp med 0,29 procent gällande varor och 3,6 procent gällande tjänster. Detta gäller leverantörerna Storköksgruppen Öst Svenska AB, Swedomat AB, Stevos Storkök AB, Metos Storkök AB och Culligan Storkök AB (tidigare Svensk Storköksservice AB). Storköksgruppen Syd Svenska AB justerar endast tjänster enligt ovan. De justerade prislistorna hittar ni under ”leverantörer” och fliken ”visa avtalet i Tendsign” allt eftersom de godkänns av Adda inköpscentral.
Från och med 1 oktober uppdateras beställningsverktyget Köp med Särskild fördelningsnyckel , storköksutrustning 2020 avropa en/flera produkter på avtalssidan under ytan stöddokument.
Detta från och med 6 mars 2024. Det är endast ett namnbyte och inga andra förändringar har skett. Org.nr, ägarstruktur m.m. kvarstår.
Överlåtelse av ramavtalet Storköksutrustning 2020 mellan HNA Storköksservice AB (556433-9439) och Bravida Sverige AB (556197-4188) har godkänts av Adda Inköpscentral med oförändrade villkor, gäller från och med 2024-03-04.
Så här gör du
- Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
- Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
- Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.
När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.