Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Storköksutrustning 2020

Ramavtalet omfattar storköksutrustning, produkter, service, installation och projektering.

Avtalsperiod:

2022-06-27 - 2026-06-26
Bakrundsbild för sidhuvud

Om ramavtalet

Ramavtalet erbjuder ett stort utbud av storköksutrustning, från nedkylning till tillagning och varmhållning, inom sex produktområden:

  1. diskmaskiner
  2. kyla
  3. värme och tillagning
  4. värme - kokgrytor
  5. beredningsmaskiner
  6. inredning och serveringsutrustning

Det är möjligt att välja till installation och service av de produkter som avropas.

Utöver ramavtalet för storköksutrustning finns ytterligare två ramavtal, Storköksutrustning installation och service och Storköksutrustning konsulter.

Så avropar och beställer du

Avrop och beställning sker genom särskild fördelningsnyckel eller förnyad konkurrensutsättning, FKU. Till din hjälp har vi tagit fram två beställningsverktyg som du kan använda vid köp genom särskild fördelningsnyckel. Du hittar beställningsverktygen under Stöddokument.
I beställningsverktyget, i fliken instruktioner, står förklarat hur du använder verktyget.

Det finns även två korta instruktionsfilmer som visar hur avrop genom särskild fördelningsnyckel med hjälp av beställningsverktyget går till. 

 

Leverantörer
Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna, uppföljningsresultat och genväg till Tendsign.

Bravida Sverige AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Order Bravida
Monica Öjeling
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Klimatpåverkan 2024-06-03
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-06-03
Inga avvikelser

Culligan Storkök AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Ordermottagare Culligan Storkök AB
020515200
Mats Björkman
010-557 67 34
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Klimatpåverkan 2024-05-16
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-05-16
Inga avvikelser

Electrolux Professional AB (publ)

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Agneta Norberg Order
0732-66060
Anders Norell
+46738857367
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Ekonomiska krav 2024-09-17
Avslutad
Hållbara leveranskedjor 2023-10-03
Inga avvikelser
Klimatpåverkan 2024-06-03
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-05-13
Inga avvikelser

Metos Storkök AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Tomas Halén
Tomas Halén
08-7758602
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Ekonomiska krav 2024-09-17
Avslutad
Hållbara leveranskedjor 2024-09-10
Avvikelser
Klimatpåverkan 2024-07-07
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-05-21
Inga avvikelser

Stevo´s Storkök Aktiebolag

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Mario Graholski
Boris Graholski
0708 22 14 12
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Ekonomiska krav 2024-09-17
Avslutad
Klimatpåverkan 2024-05-21
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-05-21
Inga avvikelser

Storköksgruppen Syd Svenska AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Victor Närkestam
Pär-Magnus Närkestam
+4632278875
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Ekonomiska krav 2024-09-17
Avslutad
Klimatpåverkan 2024-04-25
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-04-25
Inga avvikelser

Storköksgruppen Öst Svenska AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Henrik Björnfot
08-28 32 40
Henrik Björnfot
+46 155243020
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Ekonomiska krav 2024-09-17
Avslutad
Hållbara leveranskedjor 2024-10-01
Avvikelser
Klimatpåverkan 2024-10-09
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-10-21
Inga avvikelser

Storköksinnovationer i Alingsås AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Fredrik Krantz
0322-140 00
Mårten Krantz
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Ekonomiska krav 2024-09-17
Avslutad
Hållbara leveranskedjor 2024-10-01
Avvikelser
Klimatpåverkan 2024-05-15
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-05-15
Inga avvikelser

STT - STORKÖKSTILLVERKARNA AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Order STT-Storkökstillverkarna
Mikael Widengren
010-585 99 11
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Ekonomiska krav 2024-09-17
Avslutad
Klimatpåverkan 2024-04-29
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-05-15
Inga avvikelser

Svedomat AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Andreas Söderström
Andreas Söderström
+4636- 362785
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Ekonomiska krav 2024-09-17
Avslutad
Klimatpåverkan 2024-06-11
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-06-11
Inga avvikelser

Vekab Storköksteknik AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Fredrik Lanehed
Fredrik Lanehed
+46 (0)21 300 200
Uppföljning
Krav/aspekt Datum Status
Ekonomiska krav 2024-09-17
Avslutad
Klimatpåverkan 2024-06-28
Inga avvikelser
Systematiskt miljöarbete 2024-06-28
Inga avvikelser
Är jag berättigad
Ta reda på om du kan använda avtalet.

Avropsberättigade kunder

Vilka som har rätt att använda ramavtalet bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Du kan använda sökfunktionen nedan som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.

Det går också att se avropsberättigade i ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" som finns under Stöddokument eller publicerat i Tendsign under bilagor.

Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" före andra uppgifter.

Uppföljning
Vi genomför flera uppföljningar på våra ramavtal under avtalsperioden. Under Leverantörer nedan hittar du resultatet från uppföljningar av leverantörerna på ramavtalet. Vi publicerar resultatet löpande.

Kontakta oss på uppfoljning@adda.se för frågor och ytterligare information om uppföljningsresultatet.

Här kan du läsa mer om våra uppföljningar.

Hållbarhet och globala mål
Vi arbetar för att skapa en hållbar, inkluderande och rättvis utveckling i linje med Agenda 2030. Här hittar du en sammanställning av de hållbarhetskrav och villkor som har ställts i upphandlingen samt de globala mål som avtalet bidrar till att uppnå.

Här hittar du hållbarhetssammanställningen för ramavtalet.

Hållbarhetssammanställning_storköksutrustning.pdf (331 kB)

Globala mål

3. God hälsa och välbefinnande
3. God hälsa och välbefinnande
6. Rent vatten och sanitet för alla
6. Rent vatten och sanitet för alla
7. Hållbar energi för alla
7. Hållbar energi för alla
8. Anständiga arbetsvillkor och ekonomisk tillväxt
8. Anständiga arbetsvillkor och ekonomisk tillväxt
10. Minskad ojämlikhet
10. Minskad ojämlikhet
12. Hållbar konsumtion och produktion
12. Hållbar konsumtion och produktion
13. Bekämpa klimatförändringarna
13. Bekämpa klimatförändringarna
14. Hav och marina resurser
14. Hav och marina resurser
15. Ekosystem och biologisk mångfald
15. Ekosystem och biologisk mångfald
16. Fredliga och inkluderande samhällen
16. Fredliga och inkluderande samhällen

Frågor och svar om ramavtalet

Varför heter ramavtalet Storköksutrustning 2020 trots att det startar 2022?

Uppgift om det år som Adda Inköpscentral beslutar att upphandlingen ska genomföras finnas alltid med i namnet för Addas ramavtal. Beslut om att detta område skulle upphandlas togs år 2020.

Behöver varje förvaltning anmäla att de ansluter sig till ramavtalet?

Nej, det räcker med en anmälan som även anger vilka förvaltningar/avdelningar som ingår under organisations-numret och som ska kunna avropa varor.

Det finns ytterligare två ramavtal för storköksutrustning. Hur hänger dessa avtal ihop och när och hur kan vi avropa från dem?

Tanken med tre avtal är att kunna erbjuda våra kunder stöd under hela anskaffningsprocessen, inte enbart själva utrustningen.

Det andra ramavtalet Storköksutrustning konsulter består av två områden: del ett är avtalsområdet Projektörer. Dessa kan anlitas för att hjälpa till med förstudier, analyser, projektering med mera.

Del två avser Besiktningsmän som kan vara ett stöd vid bedömning av värde eller kvalitet av nuvarande anläggning, besiktning vid nyinstallation eller garantibesiktning.

Det tredja avtalet Storköksutrustning Installation och service har tagits fram för att ni ska ha möjlighet att ha ett sammanhållande avtal för dessa tjänster. Det innebär att all service och alla installationer kan ske via leverantörer för detta område som erbjuder detta för alla de verksamheter som ni har. Vänligen observera att inte alla ramavtalsleverantörer erbjuder installation och service.

Frågor om ramavtalet?

Du är alltid välkommen att kontakta oss

08 525 029 96
Avtalsinformation
09 september 2024
Priserna på avtalet justeras upp den 1 oktober 2024 för vissa leverantörer. Uppdaterat 241015

Uppdaterat 241015

Verktyget Köp med Särskild fördelningsnyckel , storköksutrustning 2020 avropa en/flera produkter på avtalssidan under ytan stöddokument är nu uppdaterat.

Från och med den 1 oktober 2024 justeras priserna på avtalet upp med 0,29 procent gällande varor och 3,6 procent gällande tjänster. Detta gäller leverantörerna Storköksgruppen Öst Svenska AB, Swedomat AB, Stevos Storkök AB, Metos Storkök AB och Culligan Storkök AB (tidigare Svensk Storköksservice AB). Storköksgruppen Syd Svenska AB justerar endast tjänster enligt ovan. De justerade prislistorna hittar ni under ”leverantörer” och fliken ”visa avtalet i Tendsign” allt eftersom de godkänns av Adda inköpscentral.

Från och med 1 oktober uppdateras beställningsverktyget Köp med Särskild fördelningsnyckel , storköksutrustning 2020 avropa en/flera produkter på avtalssidan under ytan stöddokument.

20 mars 2024
Svensk Storköksservice AB har bytt namn till Culligan Storkök AB

Detta från och med 6 mars 2024. Det är endast ett namnbyte och inga andra förändringar har skett. Org.nr, ägarstruktur m.m. kvarstår.

04 mars 2024
Överlåtelseavtal mellan HNA Storköksservice AB och Bravida Sverige AB avseende ramavtal Storköksutrustning 2020.

Överlåtelse av ramavtalet Storköksutrustning 2020 mellan HNA Storköksservice AB (556433-9439) och Bravida Sverige AB (556197-4188) har godkänts av Adda Inköpscentral med oförändrade villkor, gäller från och med 2024-03-04.

Instruktioner för RSS

Så här gör du 

  1. Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
  2. Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
  3. Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.

När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.

Instruktionsfilmer

Hållbar och energieffektiv storköksutrustning med David Vestberg och Ylva Svedenmark.

Så beställer du en produkt med hjälp av beställningsverktyget 

Så beställer du flera produkter med hjälp av beställningsverktyget

Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.