Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Storköksutrustning konsulter 2020

Ramavtalet omfattar konsulter gällande Storköksutrustning och avser två områden: projektörer och besiktningsmän. Ramavtalet avser alla län utom Stockholm. För Stockholms län finns ett separat avtal.

Avtalsperiod:

2022-04-01 - 2026-03-31
Bakrundsbild för sidhuvud

Om ramavtalet

Målsättningen är att förenkla och ge ett komplett stöd för beställare inom området storköksutrustning. Tillsammans med ramavtalet Storköksutrustning och Storköksutrustning installation och service ges ett komplett stöd inom området.

Avrop från detta ramavtal går i dagsläget att göra för samtliga län förutom Stockholms län. 

Ramavtalet omfattar

Avtalet omfattar två områden: projektörer och besiktningsman. Målsättningen är att dessa ska tillgodose era behov av stöd gällande frågor om teknik i och vid utformning och besiktning av storkök.

Exempel på uppdrag för respektive område:

Projektörer:

  • förstudie
  • projektering och planering av storkök
  • stöd gällande tillståndsansökningar
  • beräkning av totalkostnader, inklusive energi- och underhållskostnader (LCC-kalkyler)
  • energibesparingsprojekt
  • översyn av struktur för energieffektivt bruk av zoner (kalla och varma)
  • inventering av utrustning
  • framtagande av kravspecifikationer
  • behovsanalyser
  • granskning av underlag och anbud
  • vara sakkunnigt stöd till beställare
  • flödesanalyser
  • upprätta entreprenadkalkyler
  • ekonomiska och miljömässiga konsekvensanalyser
  • riskanalyser
  • utbildning i hygien
  • utbildning gällande energieffektiv användning
  • behovsstyrning av utrustning och belysning

Besiktningsmän:

  • besiktning av storkök
  • slut- och garantibesiktning av kök och utrustning
  • vara sakkunnigt stöd till beställare
  • värdering av utrustning
  • inventering av utrustning

Så avropar och beställer du

Avrop sker enligt rangordning per län. Kontrakt med stöd av detta ramavtal tilldelas senast sista dag för ramavtalets giltighetstid.

 

Leverantörer
Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

Cedervall Arkitekter AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Martin Lindstaf
Björn Stillefors
+46 8 616 83 20

Liljewall Arkitekter Aktiebolag

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Karolina Gustafsson
Karolina Gustafsson

Public People AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Carl Fredrik Strid
Carl Fredrik Strid
+46708751550

Storköksbyrån i Stockholm Aktiebolag

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Eleonora Allgurin
Johan Öberg Larsson
+46(0)86425100

ÅF-Infrastructure AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Helen Asplund
Helen Asplund
010-5050173
Är jag berättigad
Ta reda på om du kan använda avtalet.

Avropsberättigade kunder

Vilka som har rätt att använda ett ramavtal bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Se vilka som är avropsberättigade i ramavtalsbilagan Avropsberättigade parter som är publicerad i TendSign.

Du kan även använda sökfunktionen som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.

Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan Avropsberättigade parter före andra uppgifter.

Hållbarhet och globala mål
Vi arbetar för att skapa en hållbar, inkluderande och rättvis utveckling i linje med Agenda 2030. Här hittar du en sammanställning av de hållbarhetskrav och villkor som har ställts i upphandlingen samt de globala mål som avtalet bidrar till att uppnå.

Här hittar du hållbarhetssammanställningen för ramavtalet

Hållbarhetssammanställning_storkök_konsulter.pdf (214 kB)

Globala mål

7. Hållbar energi för alla
7. Hållbar energi för alla
12. Hållbar konsumtion och produktion
12. Hållbar konsumtion och produktion
Frågor om ramavtalet?

Du är alltid välkommen att kontakta oss

08 525 029 96
Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.