Om ramavtalet
Avtalsområde A omfattar möbler för miljöer där barn och/eller elever vistas, såsom studiesalar, klassrum och matsalar. Produkterna är avsedda för barn och unga vuxna i åldern 6 till 19 år.
För komplett inredning av en skola bör ni även vända er till andra avtalsområden, exempelvis område E - Lobby eller D - Kontor och arbete eller H - Arbetsstolar.
Exempel på produktgrupper i standardsortimentet
Bord, fåtöljer, förvaring som materialskåp, elevskåp, mobil förvaring och kapprumshyllor, samlingsmattor, pallar, bänkar, avskärmning, soffor, stolar och anslagstavlor.
Ett kompletterande utbud finns i övrigt sortiment.
Här hittar du ett brett utbud av möbler och kan utifrån dina behov enkelt visualisera och sortera produkter från hela standardsortimentet.
Exempel på ytterligare produktgrupper i övrigt sortiment
Akustikprodukter, lampor, elevskåp, hyllsystem (till exempel till bibliotek), hurtsar, specialskåp för exempelvis slöjd, bild och musikinstrument, gradänger, specialpedagogiska produkter, speglar samt tjänster som till exempel inbärning, utplacering och enklare ritningar.
Länk till övrigt sortiment och tjänsteprislistor finns under fliken Leverantörer.
Avgränsning:
Idrottshallar, specialinredning för NO-salar och fast armaratur.
Så avropar och beställer du
Detta ramavtal har två olika avropsmodeller. Vilken modell som ska användas avgörs av hur stor kostnaden är vid varje avropstillfälle.
Du avropar genom särskild fördelningsnyckel om din beställning är upp till 400 000 kronor (inkl. samtliga kostnader som t.ex. frakt eller andra tjänster). Överskrider beställningen 400 000 kronor gör du istället en förnyad konkurrensutsättning.
OBS! Kontrollera att samtliga leverantörer är antagna i ert geografiska område.
Antagna leverantörer per län, avtalsområde och rabatt version 2023-03-21.xlsx (55 kB)
Stöd för avrop
Under Stöddokument finns en avropsvägledning som ni kan använda som stöd vid avropet. Där hittar du också en sammanställning över avtalade leverantörer.
Kontaktuppgifter till leverantörerna hittar du under Leverantörer. Där hittar du även sortiment- och prisbilagor för det övriga sortimentet och tjänster.
Bilagor
ABA Skol Aktiebolag
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
ABA-Skol AB Beställningskontakt
|
Maryam Amini
+46 (0)40 680 50 07
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-02-27 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-01-26 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
AJ Produkter Aktiebolag
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
AJ Produkter Beställningskontakt 035-180 500
|
Conny Lundin
+46 (0)35180885
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-11-05 | Avslutad |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Input interiör AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Input Interiör
|
Julia Johansson
0733025480
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Kinnarps AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Kinnarps AB Beställningskontakt 0515-380 00
|
Mikael Conradsson
0515-381 22
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Kontorscenter i Hudiksvall AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Kontorscenter Beställning
|
Marie Nording
0650-547171
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
KPLN Design AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
KPLN Design AB Beställning
|
Kristian Gustafsson
0734221803
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-11-05 | Avslutad |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Lekolar AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Beställning och FKU Lekolar Möbler 0479-199 00
|
David Anderberg
070-332 48 99
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-02-06 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2022-11-30 | Inga avvikelser |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Orderinvest AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Orderinvest Beställningskontakt 044-699 00
|
Kalle Salomonsson
044 699 15
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Ekonomiska krav | 2024-11-05 | Avslutad |
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Senab AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Senab Order 08-586 350 05
|
Jonas Westerlund
060 770 02 04
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Sono Sverige AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Order Sono Sverige AB 018-186880
|
Ulrika Gerle
0707414825
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Thule Möbler AB
Avtal | Löpande beställningar | Avtalsansvarig |
---|---|---|
Visa ramavtal och upphandlingsdokument |
Ordermottagare Thule Möbler AB
|
Torbjörn Axelsson
070 - 584 10 34
|
Krav/aspekt | Datum | Status |
---|---|---|
Klimatpåverkan | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Systematiskt miljöarbete | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Miljö- och hälsoskadliga ämnen | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Naturresurser, biologisk mångfald och ekosystem | 2024-12-01 | Inga avvikelser |
Avropsberättigade kunder
Vilka som har rätt att använda ramavtalet bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Du kan använda sökfunktionen nedan som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.
Det går också att se avropsberättigade i ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" som finns under Stöddokument eller publicerat i Tendsign under bilagor.
Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" före andra uppgifter.
Nyttor
Enkelhet
Förenklar mindre och större inköp genom olika avropsmodeller och mallar. Digital möbelkatalog ger en god överblick av standardprodukter inklusive tydlig information med bilder, pris, beskrivning, utförande och märkningar.
Effektivisering
Ett brett standardsortiment med hög kvalitet till rätt pris. Minskar era kostnader för lokala och regionala upphandlingar och förvaltningsprocesser. Demoprodukter med ytterligare rabatt.
Innovation
Skapar utvecklande utbildnings- och lärandemiljöer för pedagoger, barn och elever. Möbler riktade till barn är utformade med hänsyn till barns behov och uppfyller tekniska funktionella och klimat- och miljökrav som tar hänsyn till användarmiljö med barn.
Digitalisering
Möbler anpassade för en digital tid och en digital arbetsmiljö. Anslutning till er e-handel inom tre månader från anmälan. Standardsortimentet kan läsas in från den digitala möbelkatalogen. E-handelskatalog PEPPOL/SFTI.
Kontakta oss på uppfoljning@adda.se för frågor och ytterligare information om uppföljningsresultatet.
Avtalet erbjuder ett brett utbud av produkter med högt ställda krav på miljömässig och social hållbarhet där grundkravställningen är i nivå med Upphandlingsmyndighetens kriterier med stort fokus på giftfri miljö. Om du vill veta mer detaljer kring de produktrelaterade kraven kan du läsa om det i avropsvägledningen.
Leveranserna ska ske med lägsta möjliga klimatpåverkan, senast 18 månader efter avtalsstart kan ni få rapportering av leveransernas CO2 utsläpp vid begäran till leverantören.
Klicka på dokumentet nedan för att läsa hela hållbarhetssammanställningen.
Hållbarhetssammanställning Möbler SF.220705.pdf (1932 kB)
Avtalet bidrar till att nå mål 3 och 4 i Agenda 2030 eftersom det hjälper er att skapa en utvecklande utbildnings- och arbetsmiljö för barn, elever, pedagoger och övrig personal. Krav och villkor i upphandlingen bidrar även till mål 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15 och 16.
Globala mål
Har du frågor om våra möbelavtal eller hur du genomför ett avrop på bästa sätt?
Boka ett möte med oss!
Från och med 1 november respektive 1 december 2024 har vi godkänt produktjustering i ABA Skol, Input interiör, Kinnarps, Lekolar, Senab, Thule, AJ Produkter och Sonos övriga sortiment. Ingen prisjustering har gjorts.
Länk till respektive leverantörs övriga sortiment finner du under "leverantörer" längre ner på sidan.
Från och med 1 juni 2024 är KPLN och Kontorscenters priser på typfallen justerade med +0,44% samt Sonos priser med -0,32%. De aktuella priserna hittar du i Digitala Möbelkatalogen.
Från och med den 1 juni har vi godkänt en prisjustering i Sono, Kontorscenter och AJ produkters övriga sortiment.
Länk till respektive leverantörs övriga sortiment finner du under "leverantörer" längre ner på sidan.
Från och med den 1 maj har vi godkänt en prisjustering i ABA Skol, Input Interiör, Kinnarps, Lekolar, Orderinvest, Senab och Thules övriga sortiment.
Länk till respektive leverantörs övriga sortiment finner du under "leverantörer" längre ner på sidan.
Så här gör du
- Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
- Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
- Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.
När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i april 2024.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.