Om ramavtalet
Avtalet omfattar tillhandahållande av tryckeritjänster och ska tillgodose era behov av bland annat följande tjänster:
- Beställningsportal/Print on demand
- Digital- och offsettryck
- Expresstryck
- Efterbehandling
- Leverans och budning
Trycksaker som kan vara aktuella för beställning är till exempel:
- Broschyrer
- Informationsblad
- Foldrar
- Affischer
- Visitkort
- Vykort
- Vepor och Roll-ups
- Flygblad
- Årsredovisningar
Andra vanligt förekommande trycksaker
Avropsberättigade parter
- Danderyd kommun
- Lidingö Stad
- Sollentuna kommun
- SOLOM AB
- Sundbyberg Stad
- Sundbyberg Avfall och Vatten AB
- Upplands-Bro kommun
- Vallentuna kommun
Så avropar och beställer du
Avrop från ramavtalet sker successivt under avtalsperioden. Efter att ramavtal ingåtts sker tilldelning av enskilda kontrakt från upphandlande myndigheter till antagen leverantör genom avrop. Avrop och beställning görs via leverantörens beställningswebb, telefon eller e-post.
STIC-samarbetet är öppet för alla regionens kommuner att delta i. För mer information om Stockholms Inköpscentral och hur man går med kontakta Hannele Söderholm
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i april 2024.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.