Juluppehåll av genomläsning
Mellan 20 december och 8 januari pausas genomläsningen av underlag inför förnyad konkurrensutsättning. Underlag som skickas in under perioden hanteras i turordning efter 8 januari.
Om ramavtalet
Ramavtalet gäller under två år. Om Inköpscentralen inte säger upp ramavtalet till avtalstidens utgång förlängs det automatiskt med två år eller med den tid som Inköpscentralen meddelar senast sex månader innan ramavtalet löper ut. En sådan förlängning får ske vid ett eller flera tillfällen. En uppsägning av ramavtalet ska ske med sex månaders varsel före utgången av en avtalsperiod. Inköpscentralen får säga upp avtalet med en, flera eller alla leverantörer. Uppsägningen ska vara skriftlig. När ramavtalet har löpt i fyra år löper det ut utan föregående uppsägning. Under ramavtalets löptid följer vi upp ramavtalsleverantörerna vilket underlättar kommunernas egen hantering och uppföljning.
Ramavtalet omfattar
Avtalet omfattar hyra och köp av stationära och mobila trygghetslarm och tillbehör. Där ingår även larmmottagning, kommunikation mellan trygghetslarmet och larmmottagningen samt tillhörande tjänster och produkter såsom tillbehörslarm, installation, utbildning och support i upphandlingen.
Följande delområden omfattas:
- Stationära trygghetslarm och larmmottagning – hela larmkedjan
- Stationära trygghetslarm
- Larmmottagning
- Mobila trygghetslarm och larmmottagning – hela larmkedjan
- Mobila trygghetslarm
Vad gäller delområde 1 (Stationära trygghetslarm och larmmottagning – hela larmkedjan) och delområde 2 (Stationära trygghetslarm) tar dessa delområden i första hand sikte på stationära trygghetslarm för ordinärt boende, men den upphandlade utrustningen i delområde 1 och 2 kan användas i särskilt boende.
Så avropar och beställer du
Avrop görs genom förnyad konkurrensutsättning.
Prislistor och upphandlingsdokument hittar du under fliken "leverantörer" nedan. Klicka på respektive leverantör och sedan "Visa ramavtal och upphandlingsdokument".
Stöd för avrop
Inköpscentralen erbjuder dig som använder våra svarsmallar vid avrop en kostnadsfri genomläsning och vägledning av underlaget inför er förnyade konkurrensutsättning. Vi återkopplar normalt efter cirka 15 arbetsdagar. Tiden kan variera något beroende på antal genomläsningar vi arbetar med för tillfället. När du skickar in ditt underlag får du en uppskattad tid för svar. Mejla era underlag till inkopscentralen@adda.se
Frågor och svar om ramavtalet
Få svar på dina frågor inför ditt kommande avrop, boka möte med oss.
Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland
Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.