Vi använder cookies

På adda.se använder vi cookies (kakor) för att underlätta och förbättra din användning på vår webbplats. Cookies är en liten textfil som lagras på din dator, mobiltelefon, surfplatta eller annan enhet när du besöker adda.se. De finns för att förbättra webbplatsen för dig, till exempel för att kunna anpassa adda.se efter dina önskemål och val. 

Vilka cookies vill du tillåta?
Inställningar för cookies

Cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, till exempel sessions-ID som vårt webbhotell är beroende av.

Låter oss samla information om ditt besök på webbplatsen — till exempel vilken webbläsare du använder och eventuella kodfel du råkat ut för — med syfte att förbättra den.

Adda

Storköksutrustning Installation och service 2020

Ramavtalet omfattar installation och underhåll av befintlig och ny storköksutrustning. Ramavtalet avser alla län utom Stockholm, Kronoberg, Kalmar och Gotland. För Stockholms län finns ett separat avtal.

Avtalsperiod:

2022-05-01 - 2026-04-30
Bakrundsbild för sidhuvud

Om ramavtalet

Ramavtalet gäller under fyra år. När ramavtalet löpt i 18 månader har Inköpscentralen rätt att säga upp ramavtalet med sex månaders uppsägningstid. Inköpscentralens målsättning är att avtalen ska löpa hela avtalsperioden och eventuella förändringar kommuniceras i så god tid som möjligt.

Ramavtalet omfattar installation och service av storköksutrustning. Tillsammans med ramavtalet Storköksutrustning och Storköksutrustning konsulter ges ett komplett stöd inom området.

Ramavtal har inte kunnat tecknas för följande län:

  • Gotland
  • Kalmar
  • Kronoberg

Här hittar du ramavtalet för Stockholms län

Ramavtalet omfattar

Ramavtalet omfattar installation och service och tilldelning har skett för merparten av de geografiska områden som ingick i upphandlingen. Uppdrag avser installation och service av storköksutrustning som förekommer i storkök.

Exempel på tjänster som kan ingå:

  • underhåll och service
  • felsökning och reparation
  • besiktning av utrustning
  • installation av utrustning i storkök
  • demontering av befintlig utrustning
  • omhändertagande och återvinning av demonterad utrustning
  • planering
  • uppföljning och analys av befintlig utrustning
  • statusbesiktning
  • lagerhållning av väsentliga reservdelar
  • handhavandeutbildning
  • stöd inför nyanskaffning/avveckling/utbyte av storköksutrustning
  • miljö- och besparingsprojekt till exempel avseende buller, kemikalier, energi och vatten
  • arbetsmiljöprojekt
  • stödinsatser gällande planering och utveckling av storkök

Så avropar och beställer du

Så långt det är möjligt ska du använda den ramavtalsleverantör som är rangordnad som nummer ett. Avsteg från rangordningen kan göras om följande förutsättningar gäller:

  • Installation och/eller service av viss utrustning behöver ske från materialleverantör, certifierad installatör eller servicepartner. Behovet är betydande vilket innebär att hela installations- och/eller serviceuppdraget kan tilldelas annat företag i rangordningen.
  • Inställelsetid vid uppdrag överstiger vad som är acceptabel nivå utifrån beställarens behov.
  • Resekostnader vid service blir en betydande andel av det totala uppdragets kostnad. Genom annan leverantör kan kostnaden minskas med minst 10 tkr per år.

Kontrakt med stöd av detta ramavtal tilldelas senast sista dagen för ramavtalets giltighetstid.

 

Leverantörer
Här finns kontaktuppgifter till leverantörerna och genväg till Tendsign.

Atos Storkök AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Service Atosgroup
Ari Heikkinen
+46761062802

Culligan Storkök AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Order Culligan Storkök AB
020-51 52 00
Mats Björkman
010-557 67 34

MaccMeec Sweden AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Olle Gustafson
0739-149999
Olle Gustafson
036-123660

Stevo´s Storkök Aktiebolag

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Milos Plavsic
Boris Graholski
0708 22 14 12

Vekab Storköksteknik AB

Avtal Löpande beställningar Avtalsansvarig
Visa ramavtal och upphandlingsdokument
Fredrik Lanehed
Ulf Melin
Är jag berättigad
Ta reda på om du kan använda avtalet.

Avropsberättigade kunder

Vilka som har rätt att använda ramavtalet bestäms redan i upphandlingsfasen för respektive ramavtal. Du kan använda sökfunktionen nedan som hjälp för att se om du kan använda ramavtalet.

Det går också att se avropsberättigade i ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" som finns under Stöddokument eller publicerat i Tendsign under bilagor.

Vid oklarheter gäller ramavtalsbilagan "Avropsberättigade parter" före andra uppgifter.

Hållbarhet och globala mål
Vi arbetar för att skapa en hållbar, inkluderande och rättvis utveckling i linje med Agenda 2030. Här hittar du en sammanställning av de hållbarhetskrav och villkor som har ställts i upphandlingen samt de globala mål som avtalet bidrar till att uppnå.

Här hittar du hållbarhetssammanställningen för ramavtalet

Hållbarhetssammanställning_storkök_installation.pdf (285 kB)

Globala mål

12. Hållbar konsumtion och produktion
12. Hållbar konsumtion och produktion
13. Bekämpa klimatförändringarna
13. Bekämpa klimatförändringarna
Frågor om ramavtalet?

Du är alltid välkommen att kontakta oss

08 525 029 96
Avtalsinformation
03 maj 2024
Prisjusteringar Culligan Storkök AB och MaccMeec Sweden AB från den 1 juli 2024.

Från och med 2024-07-01 är Culligan Storkök AB och MaccMeec Sweden AB:s priser på avtalet justerade med 6,54 procent. De justerade prislistorna hittas under ”leverantörer” och fliken visa avtalet i Tendsign.

20 mars 2024
Svensk Storköksservice AB har bytt namn till Culligan Storkök AB.

Detta från och med 6 mars 2024. Det är endast ett namnbyte och inga andra förändringar har skett. Org.nr, ägarstruktur m.m. kvarstår.

Instruktioner för RSS

Så här gör du 

  1. Högerklicka på länken Prenumerera via RSS under Avtalsinformation.
  2. Välj Kopiera länk (eller motsvarande beroende på din webbläsare).
  3. Klistra in den kopierade länken i din RSS-läsare.

När vi uppdaterar avtalsinformationen får du en notis i din RSS-läsare och kan enkelt läsa det nya innehållet.

Prenumerera på Avtalsnytt

Avtalsnytt ger dig alla nyheter om våra upphandlingar och ramavtal via e-post. Fyll i din e-postadress nedan för att starta prenumerationen.

Leverantörskontroll med anledning av sanktioner mot Ryssland

Ramavtalet kontrollerat i september 2022.
Läs mer om vad kontrollen innebär här.